Britse trawlers
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
GY282 Hull City
De Britse stoomtrawler GY282 Hull City is in 1953 gebouwd onder bouwnr. 1385 bij de Engelse werfCochrane & Sons LTD te Selby voor rekening van Consolidated Fisheries LTD te Grimsby (UK). Zusterschip was de GY246 Grimsby Town welke eveneens in 1953 is gebouwd.
Inhoud 711 bruto ton
Lengte: 178 ft (54,3 m)
Breedte: 31,2 ft (9,5 m)
Diepgang: 15,4 ft (4,7 m)
Voortstuwing: Triple expansie stoommachine + oliegestookte ketel (fabrikaat Amos & Smith Ltd.) met een vermogen van 1120 ipk.
Geschiedenis:
1975: Uit de vaart genomen en verkocht voor de sloop (gesloopt te Fleetwood)
Jan
De Britse stoomtrawler GY282 Hull City is in 1953 gebouwd onder bouwnr. 1385 bij de Engelse werfCochrane & Sons LTD te Selby voor rekening van Consolidated Fisheries LTD te Grimsby (UK). Zusterschip was de GY246 Grimsby Town welke eveneens in 1953 is gebouwd.
Inhoud 711 bruto ton
Lengte: 178 ft (54,3 m)
Breedte: 31,2 ft (9,5 m)
Diepgang: 15,4 ft (4,7 m)
Voortstuwing: Triple expansie stoommachine + oliegestookte ketel (fabrikaat Amos & Smith Ltd.) met een vermogen van 1120 ipk.
Geschiedenis:
1975: Uit de vaart genomen en verkocht voor de sloop (gesloopt te Fleetwood)
Jan
- Bijlagen
-
- GY282-Hull-City3_150kB.jpg (60.79 KiB) 3631 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
H12 Lord Alexander
De Engelse stoomtrawler H12 Lord Alexander is in 1954 gebouwd bij Cochrane & Sons te Selby onder bouwnr. 1388 voor rekening van rederij Lord Line Ltd uit Hull. De tewaterlating vond plaats op 29 juni 1953.
Inhoud: 790 BRT
Lengte: 183,4 ft (55,9 m )
Breedte: 32 ft (9,75 m)
Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine met een vermogen van 1075 pk.
In 1966 is de Lord Line overgenomen door Hellyer Brothers Ltd uit Hull en in 1975 is de Lord Alexander verkocht voor de sloop.
Jan
De Engelse stoomtrawler H12 Lord Alexander is in 1954 gebouwd bij Cochrane & Sons te Selby onder bouwnr. 1388 voor rekening van rederij Lord Line Ltd uit Hull. De tewaterlating vond plaats op 29 juni 1953.
Inhoud: 790 BRT
Lengte: 183,4 ft (55,9 m )
Breedte: 32 ft (9,75 m)
Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine met een vermogen van 1075 pk.
In 1966 is de Lord Line overgenomen door Hellyer Brothers Ltd uit Hull en in 1975 is de Lord Alexander verkocht voor de sloop.
Jan
- Bijlagen
-
- H12-Lord-Alexander2_150kB.jpg (72.09 KiB) 3516 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
BX601 Roland
De Duitse stoomtrawler BX601 Roland is in 1951 gebouwd bij de Seebeckwerft te Bremerhaven onder bouwnr. 698 voor rekening van de Hanseatische Hochseefischerei te Bremerhaven.
Inhoud: 582 bruto ton register.
Afmetingen: 53,09 x 8,74 x 4,35 m.
Hoofdmotor: triple expansie stoommachine met gekoppelde Bauer-Wach turbine. Deze turbine werd aangedreven door de afgewerkte stoom van de lagedrukcilinder van de triple expansie stoommachine en zorgde voor extra vermogen. Het totaal vermogen van stoommachine + turbine bedroeg 1000 pk waarmee een maximum snelheid van 12,6 knopen kon worden behaald.
In 1968 is het schip gesloopt.
Jan
De Duitse stoomtrawler BX601 Roland is in 1951 gebouwd bij de Seebeckwerft te Bremerhaven onder bouwnr. 698 voor rekening van de Hanseatische Hochseefischerei te Bremerhaven.
Inhoud: 582 bruto ton register.
Afmetingen: 53,09 x 8,74 x 4,35 m.
Hoofdmotor: triple expansie stoommachine met gekoppelde Bauer-Wach turbine. Deze turbine werd aangedreven door de afgewerkte stoom van de lagedrukcilinder van de triple expansie stoommachine en zorgde voor extra vermogen. Het totaal vermogen van stoommachine + turbine bedroeg 1000 pk waarmee een maximum snelheid van 12,6 knopen kon worden behaald.
In 1968 is het schip gesloopt.
Jan
- Bijlagen
-
- BX601-Roland_150kB.jpg (98.34 KiB) 3405 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
H330 Lord Nelson
De hektrawler Lord Nelson is in 1961 gebouwd bij Rickmers Werft te Bremerhaven voor rekening van rederij West Dock S.F. Co uit Hull. Het was de eerste hektrawler voor Hull. Het schip beschikte over twee visruimen. Een vriesruim en een ruim voor verse vis. De Lord Nelson is op 14 januari 1961 te water gelaten en kwam op 30 juni 1961 voor het eerst aan in haar thuishaven Hull.
Inhoud 1226 bruto ton
Lengte: 221,7 ft ( 67,57 m)
Breedte: 36,5 ft (11,13 m)
Het schip beschikte over een 6 cil. dieselmotor van het fabrikaat Mirlees Bickerton & day type ALSDM6 Turbo met een vermogen van 2000 pk waarmee een max. snelheid van 16 knopen kon worden behaald.
Het schip had een laadcapaciteit voor verse vis van 12.000 kubieke feet en een capaciteit van 12000 kubieke feet voor ingevroren vis.
Vriesinstallatie: 16x6 stations Torry Hall V.P. vriezers met een capaciteit van 25 ton/dag.
Geschiedenis:
1963 beheer wordt overgenomen door Helleyer management
1971 als gevolg van ijsgang lek gestoten bij West Greenland zodat reparatie te Reykjavik (IJsland) noodzakelijk was
1980 opgelegd te Hull
1981 verkocht voor de sloop en gesloopt bij Draper’s sloopwerf te Hull
Jan
De hektrawler Lord Nelson is in 1961 gebouwd bij Rickmers Werft te Bremerhaven voor rekening van rederij West Dock S.F. Co uit Hull. Het was de eerste hektrawler voor Hull. Het schip beschikte over twee visruimen. Een vriesruim en een ruim voor verse vis. De Lord Nelson is op 14 januari 1961 te water gelaten en kwam op 30 juni 1961 voor het eerst aan in haar thuishaven Hull.
Inhoud 1226 bruto ton
Lengte: 221,7 ft ( 67,57 m)
Breedte: 36,5 ft (11,13 m)
Het schip beschikte over een 6 cil. dieselmotor van het fabrikaat Mirlees Bickerton & day type ALSDM6 Turbo met een vermogen van 2000 pk waarmee een max. snelheid van 16 knopen kon worden behaald.
Het schip had een laadcapaciteit voor verse vis van 12.000 kubieke feet en een capaciteit van 12000 kubieke feet voor ingevroren vis.
Vriesinstallatie: 16x6 stations Torry Hall V.P. vriezers met een capaciteit van 25 ton/dag.
Geschiedenis:
1963 beheer wordt overgenomen door Helleyer management
1971 als gevolg van ijsgang lek gestoten bij West Greenland zodat reparatie te Reykjavik (IJsland) noodzakelijk was
1980 opgelegd te Hull
1981 verkocht voor de sloop en gesloopt bij Draper’s sloopwerf te Hull
Jan
- Bijlagen
-
- H330-Lord-Nelson_150kB.jpg (62.23 KiB) 3321 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
BX579 Strassburg
De Duitse stoomtrawler BX579 is in 1950 gebouwd bij de Seebeckwerft te Bremerhaven onder bouwnr. 676 voor rekening van H. Bischoff &Co te Bremen.
Afmetingen: 51,97 x 8,74 x 3,86 m. Inhoud: 570 bruto ton register.
Hoofdmotor: triple expansie stoommachine met gekoppelde Bauer-Wach turbine. Deze turbine wordt aangedreven door de afgewerkte stoom van de lagedrukcilinder van de triple expansie stoommachine en zorgt voor extra vermogen. Het totaal vermogen van stoommachine + turbine bedroeg 920pk waarmee een maximum snelheid van 12.1 knopen kon worden behaald.
In 1962 is de Strassburg verkocht naar Griekenland en kreeg de naam Hermes Protoporos.
1965 herdoopt in Evridiki
1969 Evangelistria 10
1977 Zephydos V
1978 Maistrali
1985 Gesloopt
Jan
De Duitse stoomtrawler BX579 is in 1950 gebouwd bij de Seebeckwerft te Bremerhaven onder bouwnr. 676 voor rekening van H. Bischoff &Co te Bremen.
Afmetingen: 51,97 x 8,74 x 3,86 m. Inhoud: 570 bruto ton register.
Hoofdmotor: triple expansie stoommachine met gekoppelde Bauer-Wach turbine. Deze turbine wordt aangedreven door de afgewerkte stoom van de lagedrukcilinder van de triple expansie stoommachine en zorgt voor extra vermogen. Het totaal vermogen van stoommachine + turbine bedroeg 920pk waarmee een maximum snelheid van 12.1 knopen kon worden behaald.
In 1962 is de Strassburg verkocht naar Griekenland en kreeg de naam Hermes Protoporos.
1965 herdoopt in Evridiki
1969 Evangelistria 10
1977 Zephydos V
1978 Maistrali
1985 Gesloopt
Jan
- Bijlagen
-
- BX579-Strassburg2_150kB.jpg (64.59 KiB) 3174 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
H330 Lord Nelson
De hektrawler Lord Nelson is in 1961 gebouwd bij Rickmers Werft te Bremerhaven voor rekening van rederij West Dock S.F. Co uit Hull. Het was de eerste hektrawler voor Hull. Het schip beschikte over twee visruimen. Een vriesruim en een ruim voor verse vis. De Lord Nelson is op 14 januari 1961 te water gelaten en kwam op 30 juni 1961 voor het eerst aan in haar thuishaven Hull.
Inhoud 1226 bruto ton
Lengte: 221,7 ft ( 67,57 m)
Breedte: 36,5 ft (11,13 m)
Het schip beschikte over een 6 cil. dieselmotor van het fabrikaat Mirlees Bickerton & day type ALSDM6 Turbo met een vermogen van 2000 pk waarmee een max. snelheid van 16 knopen kon worden behaald.
Het schip had een laadcapaciteit voor verse vis van 12.000 kubieke feet en een capaciteit van 12000 kubieke feet voor ingevroren vis.
Vriesinstallatie: 16x6 stations Torry Hall V.P. vriezers met een capaciteit van 25 ton/dag.
Geschiedenis:
1963 beheer wordt overgenomen door Helleyer management
1971 als gevolg van ijsgang lek gestoten bij West Greenland zodat reparatie te Reykjavik (IJsland) noodzakelijk was
1980 opgelegd te Hull
1981 verkocht voor de sloop en gesloopt bij Draper’s sloopwerf te Hull
Jan
De hektrawler Lord Nelson is in 1961 gebouwd bij Rickmers Werft te Bremerhaven voor rekening van rederij West Dock S.F. Co uit Hull. Het was de eerste hektrawler voor Hull. Het schip beschikte over twee visruimen. Een vriesruim en een ruim voor verse vis. De Lord Nelson is op 14 januari 1961 te water gelaten en kwam op 30 juni 1961 voor het eerst aan in haar thuishaven Hull.
Inhoud 1226 bruto ton
Lengte: 221,7 ft ( 67,57 m)
Breedte: 36,5 ft (11,13 m)
Het schip beschikte over een 6 cil. dieselmotor van het fabrikaat Mirlees Bickerton & day type ALSDM6 Turbo met een vermogen van 2000 pk waarmee een max. snelheid van 16 knopen kon worden behaald.
Het schip had een laadcapaciteit voor verse vis van 12.000 kubieke feet en een capaciteit van 12000 kubieke feet voor ingevroren vis.
Vriesinstallatie: 16x6 stations Torry Hall V.P. vriezers met een capaciteit van 25 ton/dag.
Geschiedenis:
1963 beheer wordt overgenomen door Helleyer management
1971 als gevolg van ijsgang lek gestoten bij West Greenland zodat reparatie te Reykjavik (IJsland) noodzakelijk was
1980 opgelegd te Hull
1981 verkocht voor de sloop en gesloopt bij Draper’s sloopwerf te Hull
Jan
- Bijlagen
-
- H330-Lord-Nelson2_150kB.jpg (125.32 KiB) 3078 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
Nogmaals de H330 Lord Nelson
- Bijlagen
-
- H330-Lord-Nelson3_150kB.jpg (127.12 KiB) 2982 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
SK102 Husum
De Duitse hektrawler SK102 Husum is in 1965 gebouwd bij de werf Flender te Lübeck voor rekening van de Kieler Hochseefischerei te Kiel.
Afmetingen: 58,64x 10,12 x 6,49 m.
Inhoud: 923 bruto ton register.
Hoofmotor: 2400 pk dieselmotor (fabrikaat onbekend)
Max snelheid: 15 knopen
Aantal bemanningsleden: 26
1971 overgenomen door Nordsee Deutsche Hochseefischerei GmbH (visnummer en naam ongewijzigd.
1980 verkocht naar Denemarken en herdoopt in KommandØr Terese
1982 na verbouwing geregistreerd als diver/firefigther/standby vessel
1997 als diving support vessel onder de naam Teknik Satria geregistreerd te Panama
Jan
De Duitse hektrawler SK102 Husum is in 1965 gebouwd bij de werf Flender te Lübeck voor rekening van de Kieler Hochseefischerei te Kiel.
Afmetingen: 58,64x 10,12 x 6,49 m.
Inhoud: 923 bruto ton register.
Hoofmotor: 2400 pk dieselmotor (fabrikaat onbekend)
Max snelheid: 15 knopen
Aantal bemanningsleden: 26
1971 overgenomen door Nordsee Deutsche Hochseefischerei GmbH (visnummer en naam ongewijzigd.
1980 verkocht naar Denemarken en herdoopt in KommandØr Terese
1982 na verbouwing geregistreerd als diver/firefigther/standby vessel
1997 als diving support vessel onder de naam Teknik Satria geregistreerd te Panama
Jan
- Bijlagen
-
- SK102 Husum_150kB.jpg (94.96 KiB) 2963 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
H161 Joseph Conrad
De stoomtrawler H161 Joseph Conrad is onder bouwnr 924 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Newington Steam Trawling Co Ltd uit Hull.
De Joseph Conrad was de laatste stoomtrawler die voor Hull is gebouwd.
Het schip is op 27 augustus 1957 te water gelaten en kwam in januari 1958 in de vaart.
Inhoud 823 bruto ton
Lengte: 185,2 ft (56,4 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)
Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en stoommachine fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1350 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.
In 1972 werd de stoommachine vervangen door een Stork Werkspoor dieselmotor met een vermogen van 1500 pk.
In 1978 is het schip opgelegd en in 1980 is de Joseph Conrad verkocht voor de sloop.
Jan
De stoomtrawler H161 Joseph Conrad is onder bouwnr 924 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Newington Steam Trawling Co Ltd uit Hull.
De Joseph Conrad was de laatste stoomtrawler die voor Hull is gebouwd.
Het schip is op 27 augustus 1957 te water gelaten en kwam in januari 1958 in de vaart.
Inhoud 823 bruto ton
Lengte: 185,2 ft (56,4 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)
Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en stoommachine fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1350 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.
In 1972 werd de stoommachine vervangen door een Stork Werkspoor dieselmotor met een vermogen van 1500 pk.
In 1978 is het schip opgelegd en in 1980 is de Joseph Conrad verkocht voor de sloop.
Jan
- Bijlagen
-
- H161-Joseph-Conrad4_150kB.jpg (128.24 KiB) 2942 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl