Bulkcarriers
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
POMORZE ZACHODNIE 1985 Gebouwd bij Astilleros Alianza (Argentina) voor Polska Zagluga Morska PP (Szczecin) POLSTREAM onder Liberiaanse vlag.
Dwt 26.700t
LxB 180x23mtr
2013 - B.U. te Gadani Beach
=
Ze was er ééntje uit een serie van zes t.w.
ZIEMIA CHELMINSKA
ZIEMIA GNIEZNIENSKA
ZIEMIA SUWALSKA ZIEMIA TARNOWSKA
ZIEMIA ZAMOJSKA
Re: Bulkcarriers
Is er ook een verklaring voor dat de Polisch Steamship Company, ( in het Pools weet ik het zo gauw niet ), onder vreemde vlag varen en de naam Polsteam hanteren ?.
Van de Polisch Ocean Lines weet ik al het helemaal niet.............
m.v.g., Roy
Van de Polisch Ocean Lines weet ik al het helemaal niet.............
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- sparky-san
- Berichten: 2094
- Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
+
WESER 1966 Gebouwd bij de Flender Werft Lubeck voor F.A. Detjen Hamburg
Dwt: 23.680t
LxB 1190x22mtr
MAN K9Z70 9 cyl.
Bulker uitgerust met een hek-anker
1980 - WANDA foto 1984
1986 - B.U. te Chonburi (Thailand)
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
SENATORA G.B. BIBOLINI 1960 Gebouwd bij Cantiere Navalmeccanica Castellamare di Stabla (Owner Carboflotta)
Dwt: 16.304t
LxB 153x21mtr
1969 - SENATORE
1974 - PIVIERE
1979 - SPAN QUINTA
1983 - NUDRAT B.U. te Chittagong
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
SEA FUJIYAMA 2012 Gebouwd als VALE FUJIYAMA bij STX Offshore & Shipbuilding Jinhae South Korea voor (Vale S.A.)
Dwt 403.811t
LxB 361x65mtr
2017 - SEA FUJIYAMA (Sea Navigation Shpg Pte Ltd)
-
Eentje van de in totaal 35 VLOC's gebouwd tussen de jaren 2011 - 2016
De eerste was de VALE BRASIL
Enkele zusterschepen waren o.a.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
BENJAMIN OLDENDORFF 2020 Gebouwd bij Oshima Shipyard Sakai Japan voor Oldendorff
Dwt 62.500t
LxB 200x32mtr
Er zijn er drie van dit type, te weten deze BENJAMIN en de BEATE en BRITTA OLDENDORFF
--
Ook in 2020 werden twee 100.00 dwt aan de vloot toegevoegd t.w. de DIETRICH en de DIANE OLDENDORFF
LxB 235x38mtr
Re: Bulkcarriers
...tot nog toe helemaal niemand over dat preudokoekoeksklokkenhijsgewichtje (pseudeo, want het was een dummy...)...
Eigenaardig...
Je zou toch zeggen dat er in 1 of ander vaktijdschrift (Blauwe wimpel, Schip&Werf, of zo..) toch wel iets over geplaatst geweest moet zijn...
Tenslotte is zoiets niet iets wat je dagelijks zag gebeuren op een schip....
Nou heb ik natuurlijk ook geen tankerervaring, maar doorgaans ga ik er van uit dat met 'dummy' niet iemand van de bemanning wordt aangeduid
Iemand moet toch méér ervan weten...
Als ik het ding zo zie, is hij hol, want de hijsstrop gaat er doorheen....
Wat zal er dan aan de onderkant zitten ?? Alleen maar een stukkie staal om de strop een aanknooppunt te geven, of zou daar een klep/deksel zitten, dan na plaatsing op een voetstuk (???) opent om iets uit naar binnen te laten ?
Zou het een onderdrukbeveiligingsklep kunnen zijn ? Ik stel me zo voor dat zulke grote tanks als op een tanker erg gevoelig zijn voor zowel onder- als over-drukken bij temperuursveranderingen....
Ik roep maar wat, hoor ! Gaain verstaand van ténkers....
Maar het laat me niet echt los.... En jullie 'kennende', zijn er méér die zich op hun al-dan-niet-meer grijze hooffie krabben, hierover....
Het staat aan dek, en het is niet iets dat door technici of zo aangesloten en/of onderhouden wordt, dus moeten we de kennis bij tanker-nautici en -dekdienst zoeken, vermoed ik maar even....
Wie is, bijvoorbeeld, die 4e strm die erbij staat, en pontificaal de andere kant op kijkt....???
Eigenaardig...
Je zou toch zeggen dat er in 1 of ander vaktijdschrift (Blauwe wimpel, Schip&Werf, of zo..) toch wel iets over geplaatst geweest moet zijn...
Tenslotte is zoiets niet iets wat je dagelijks zag gebeuren op een schip....
Nou heb ik natuurlijk ook geen tankerervaring, maar doorgaans ga ik er van uit dat met 'dummy' niet iemand van de bemanning wordt aangeduid
Iemand moet toch méér ervan weten...
Als ik het ding zo zie, is hij hol, want de hijsstrop gaat er doorheen....
Wat zal er dan aan de onderkant zitten ?? Alleen maar een stukkie staal om de strop een aanknooppunt te geven, of zou daar een klep/deksel zitten, dan na plaatsing op een voetstuk (???) opent om iets uit naar binnen te laten ?
Zou het een onderdrukbeveiligingsklep kunnen zijn ? Ik stel me zo voor dat zulke grote tanks als op een tanker erg gevoelig zijn voor zowel onder- als over-drukken bij temperuursveranderingen....
Ik roep maar wat, hoor ! Gaain verstaand van ténkers....
Maar het laat me niet echt los.... En jullie 'kennende', zijn er méér die zich op hun al-dan-niet-meer grijze hooffie krabben, hierover....
Het staat aan dek, en het is niet iets dat door technici of zo aangesloten en/of onderhouden wordt, dus moeten we de kennis bij tanker-nautici en -dekdienst zoeken, vermoed ik maar even....
Wie is, bijvoorbeeld, die 4e strm die erbij staat, en pontificaal de andere kant op kijkt....???
Oost, west...ook best
Re: Bulkcarriers
Ik denk dat al dat volk, met witte helmpjes op, hoort bij een contractor of werf, immers de 4 de stuurman loopt blootshoofds dus gevaar is er niet bij
Het zal een onderdeel zijn voor de machinekamer of voor in de schoorsteen, ik herken het niet in ieder geval, en ook nooit aan dek gezien.
Wellicht een wat duidelijker foto plaatsen? Zo lijkt het een plaatstalen " dinges" want zwaar lijkt het niet.
Het zal een onderdeel zijn voor de machinekamer of voor in de schoorsteen, ik herken het niet in ieder geval, en ook nooit aan dek gezien.
Wellicht een wat duidelijker foto plaatsen? Zo lijkt het een plaatstalen " dinges" want zwaar lijkt het niet.
Re: Bulkcarriers
misschien een eerste versie van een type uitlaatgassen 'scrubber' ???