Norfolk Line
Re: Norfolk Line
Heeft de Norfolk Lijn uiteindelijk niet voor Pacton gekozen ?.
Er staan me ook iets van bij dat ze in Nieuwerkerk a/d. IJssel, ( misschien ook wel in Ommen), tandemassers ombouwden tot 3 assers.
Klopt hier iets van ?.
m.v.g., Roy
Er staan me ook iets van bij dat ze in Nieuwerkerk a/d. IJssel, ( misschien ook wel in Ommen), tandemassers ombouwden tot 3 assers.
Klopt hier iets van ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Norfolk Line
Klopt helemaal, er werden 2 assers besteld met de mogelijkheid om ze later om te bouwen
naar 3 assers.De club waar ik toen werkte was/is BENALU, later overgenomen door Alusuisse
en daarna 1982 weer door Fruehauf. Om bij die club te gaan werken onder Nederland directie
en alleen in Nederland was me te veel (weg vrijheid van handelen), te veel strakke lijntjes
En niks Franse slag.
Dus wegwezen Achteraf een prima beslissing geweest.
naar 3 assers.De club waar ik toen werkte was/is BENALU, later overgenomen door Alusuisse
en daarna 1982 weer door Fruehauf. Om bij die club te gaan werken onder Nederland directie
en alleen in Nederland was me te veel (weg vrijheid van handelen), te veel strakke lijntjes
En niks Franse slag.
Dus wegwezen Achteraf een prima beslissing geweest.
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Norfolk Line
Klopt. En gek genoeg wilden de Engelse bootwerkers extra geld voor die 3-assers. Want het zou meer werk betekenen . . . (?)Jacob Bothof schreef: ↑30 dec 2020 15:10 Klopt helemaal, er werden 2 assers besteld met de mogelijkheid om ze later om te bouwen
naar 3 assers.
Dat wilden ze ook als je één lege trailer bovenop een andere trailer vastmaakte. Als lading. Dachten wij. Maar die bootwerkers vonden dat ze dan voor twee trailers betaald hoorden te krijgen.
Power of the Union zeg maar . . .
En tot slot eens een leuk fotootje om af te sluiten. Nog in "Remeus-wit" De Holland en de Norfolk. Wij kortten die namen af: "Duke of Holland" werd "Holland", "Duke of Norfolk" werd "Norfolk" en "Duchess of Holland" werd "Duchess". Bij de concurrent deden ze dat trouwens ook: "Koningin Juliana" werd "KJ" en "Prinses Beatrix" werd "PB" . . . .
- Bijlagen
-
- DSC07132a.jpg (211.38 KiB) 1488 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Norfolk Line
Uit de periode dat Maersk het voor het zeggen had en ze naar Vlaardingen waren verhuisd.
groeten
Jan van der Pluijm
Toch wel een ander soort vrachtferry als de "vrachtjachten" waarmee DFDS de diensten onderhoudt.groeten
Jan van der Pluijm
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Norfolk Line
De "Holland" in dok. Zeldzame afwijking van het telkens het zelfde op-en-neren tussen Scheveningen en Yarmouth.
Dat doet me denken aan het volgende anekdotisch voorval:
We hadden nooit meer dan 12 passagiers aan boord. mMestal chauffeurs van vrachtwagencombinaties, maar ook wel eens een enkele toeristische passagier. Op een dag was er een oudere dame, die wel geïnteresseerd was en graag een kijkje wilde nemen op de brug. Daar deden we in die tijd nooit moeilijk over. Ik zat als wachtdoende stuurman in de wachtstoel en de uitkijk stond op de brugvleugel. Niemand achter het roer natuurlijk. Dat verbaasde deze dame nogal: "Maar wie stuurt er hier nu eigenlijk?".
Ik liet haar het scheepsjournaal zien: Reis nummer eenentwintighonderdenzoveel.
"Ach mevrouw, deze boot doet dit nu al zo vaak, die weet het langzamerhand zelf wel . . "
Of ze het geloofde? Geen idee. Maar ze vroeg verder niet door
Dat doet me denken aan het volgende anekdotisch voorval:
We hadden nooit meer dan 12 passagiers aan boord. mMestal chauffeurs van vrachtwagencombinaties, maar ook wel eens een enkele toeristische passagier. Op een dag was er een oudere dame, die wel geïnteresseerd was en graag een kijkje wilde nemen op de brug. Daar deden we in die tijd nooit moeilijk over. Ik zat als wachtdoende stuurman in de wachtstoel en de uitkijk stond op de brugvleugel. Niemand achter het roer natuurlijk. Dat verbaasde deze dame nogal: "Maar wie stuurt er hier nu eigenlijk?".
Ik liet haar het scheepsjournaal zien: Reis nummer eenentwintighonderdenzoveel.
"Ach mevrouw, deze boot doet dit nu al zo vaak, die weet het langzamerhand zelf wel . . "
Of ze het geloofde? Geen idee. Maar ze vroeg verder niet door
- Bijlagen
-
- 3230073.jpg (75.8 KiB) 1253 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Norfolk Line
Prachtige anekdote...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Norfolk Line
Maaar ze vroeg niet verder door..... dus MOET ut wel een blond(je) zijn geweestOf ze het geloofde? Geen idee. Maar ze vroeg verder niet door
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Norfolk Line
Of ze dacht, laat maar lullen, niet tegenin gaan.
Als jij het niet wilt zeggen (stuurautomaat wat de dame niet kon weten) dan zeg je het maar niet....
Als jij het niet wilt zeggen (stuurautomaat wat de dame niet kon weten) dan zeg je het maar niet....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Norfolk Line
Omdat het met de kweek van Anmereetsia's nog niet opschiet (te koud), ben ik wat gaan spitten in het archief van Jaap de Roode. Hier vond ik nog wat ex Norfolk Liners.
Jan van der Pluijm
groetenJan van der Pluijm
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Norfolk Line
Nog een tweetal foto's van de Duke of Norfolk. gevaren door Engelse bemanning. In tegenstelling tot de Duke of Holland en de Duchess of Holland, die door Nederlanders werd bemand.
Deze foto's heb ik genomen bij een aankomst in de haven van Great Yarmouth, vanaf de brugvleugel van de Duke of Holland, waar de Duke of Norfolk plaats moest maken voor ons, omdat er daar maar één steiger was.
Deze foto's heb ik genomen bij een aankomst in de haven van Great Yarmouth, vanaf de brugvleugel van de Duke of Holland, waar de Duke of Norfolk plaats moest maken voor ons, omdat er daar maar één steiger was.
- Bijlagen
-
- Duke of Norfolk 1980 (1).jpg (134.68 KiB) 788 keer bekeken
-
- Duke of Norfolk 1980 (2).jpg (135.28 KiB) 788 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)