Vliegmachines
Re: Vliegmachines
Dat zijn er dus 4 ... !
Tsss Waren er maar 2 luchtwaardig, misschien ?
En die Tupulev.... "Helemaal zelf ontwikkelt, hoor: geen grammetje spionage"
Tsss Waren er maar 2 luchtwaardig, misschien ?
En die Tupulev.... "Helemaal zelf ontwikkelt, hoor: geen grammetje spionage"
Oost, west...ook best
Re: Vliegmachines
Om het even af te maken werden er 16 gebouwd, buiten de 4 prototypes. 7 gingen er naar Engeland en 7 naar Frankrijk.
Re: Vliegmachines
Bedankt Gert-Jan !
Elke dag leer je weer wat !
Nooit geweten dat er zoveel waren: ik wist niet beter dan 2 !
Mooie toestellen ! Maar ik vond ze verbazend klein, zo in het echt...
Hij stond een 50 a 75 m van me af toe de motoren werden gestart. En dan blijf je echt wel effe kijken: er waren er méér die een shutteltje oversloegen...
Elke dag leer je weer wat !
Nooit geweten dat er zoveel waren: ik wist niet beter dan 2 !
Mooie toestellen ! Maar ik vond ze verbazend klein, zo in het echt...
Hij stond een 50 a 75 m van me af toe de motoren werden gestart. En dan blijf je echt wel effe kijken: er waren er méér die een shutteltje oversloegen...
Oost, west...ook best
Re: Vliegmachines
Bekijk hier het starten en landen van een Concorde. https://www.youtube.com/watch?v=1bjzoh3iQJc
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Vliegmachines
Luchtvaartnieuws.nl
REPARATIE GESTRANDE ORANGE PRIDE BEZORGT KLM HOOFDPIJN SCHIPHOL - De bekende Orange Pride, een Boeing 777-300ER van KLM, staat al twee weken aan de grond in China met een motorprobleem. Het blijkt een behoorlijk karwei om het toestel van een nieuwe motor te voorzien en terug te halen naar Nederland, zo bevestigt KLM aan deze site.
Het toestel, met registratie PH-BVA, vertrok op Oudjaarsdag van Shanghai naar Schiphol, met aan boord alleen vracht. Boven Rusland ontstond een technisch probleem aan één van de twee motoren. Daarop besloot de bemanning om te keren en een voorzorgslanding te maken in Beijing.
Sindsdien staat het opvallend uitgedoste vliegtuig daar aan de grond. “Dat is langer dan normaal”, zegt een woordvoerder desgevraagd. Het toestel moet een motorwissel ondergaan, maar door de strenge coronaregels in China gaat dat niet zo eenvoudig.
Ter plekke was er geen vervangende motor beschikbaar. Die is inmiddels - in onderdelen - met een vrachtvliegtuig van Schiphol naar Beijing overgebracht. Eigen technici uit Nederland gingen er niet mee. Door de strenge inreisbeperkingen zouden die tien dagen in quarantaine moeten, voordat ze aan het werk konden gaan. “Er is voor gekozen om een contract af te sluiten met een lokale erkende provider. Dit is een gecertificeerd bedrijf (met een hangar) dat ondersteund wordt door onze lokale KLM E&M technische staf en tevens ondersteuning krijgt van onze KLM E&M experts vanuit Schiphol”.
Wanneer de Orange Pride weer terugkomt naar Nederland is nog niet bekend.
REPARATIE GESTRANDE ORANGE PRIDE BEZORGT KLM HOOFDPIJN SCHIPHOL - De bekende Orange Pride, een Boeing 777-300ER van KLM, staat al twee weken aan de grond in China met een motorprobleem. Het blijkt een behoorlijk karwei om het toestel van een nieuwe motor te voorzien en terug te halen naar Nederland, zo bevestigt KLM aan deze site.
Het toestel, met registratie PH-BVA, vertrok op Oudjaarsdag van Shanghai naar Schiphol, met aan boord alleen vracht. Boven Rusland ontstond een technisch probleem aan één van de twee motoren. Daarop besloot de bemanning om te keren en een voorzorgslanding te maken in Beijing.
Sindsdien staat het opvallend uitgedoste vliegtuig daar aan de grond. “Dat is langer dan normaal”, zegt een woordvoerder desgevraagd. Het toestel moet een motorwissel ondergaan, maar door de strenge coronaregels in China gaat dat niet zo eenvoudig.
Ter plekke was er geen vervangende motor beschikbaar. Die is inmiddels - in onderdelen - met een vrachtvliegtuig van Schiphol naar Beijing overgebracht. Eigen technici uit Nederland gingen er niet mee. Door de strenge inreisbeperkingen zouden die tien dagen in quarantaine moeten, voordat ze aan het werk konden gaan. “Er is voor gekozen om een contract af te sluiten met een lokale erkende provider. Dit is een gecertificeerd bedrijf (met een hangar) dat ondersteund wordt door onze lokale KLM E&M technische staf en tevens ondersteuning krijgt van onze KLM E&M experts vanuit Schiphol”.
Wanneer de Orange Pride weer terugkomt naar Nederland is nog niet bekend.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Vliegmachines
Drie maal pech op rij nu bij de KLM (up in the sky.nl) 16/01/2021
747 van KLM Cargo keert boven Portugal om De Boeing 747-400F met registratie PH-CKA was onderweg naar Campinas, Brazilië, maar moest boven Portugal omkeren naar Amsterdam. Het toestel is veilig geland.
Flightradar
Op Flightradar24 is te zien dat het toestel op een hoogte van 31.000 voet een 180-graden bocht maakte. Na deze bocht vloog de 747, met vluchtnummer MP7551, op een hoogte van slechts 21.000 voet richting Amsterdam. KLM meldt dat het om een voorzorgslanding ging. Het toestel kreeg boven Spanje technische problemen. In eerste instantie werd nog geprobeerd deze aan de hand van een reset te verhelpen. Dit wilde echter niet lukken. In plaats van de lange tocht over de Atlantische Oceaan te maken, waar uitwijkmogelijkheden beperkt zijn, besloot KLM om de 747 terug te halen naar Schiphol. Hier wordt momenteel gewerkt aan het verhelpen van het probleem.
Daarnaast wilde KLM voorkomen dat een toestel op vreemd terrein stond waar reparatiemogelijkheden beperkt zijn en had de maatschappij het toestel liever op Schiphol, waar het zo snel mogelijk weer vliegklaar kan worden gemaakt.
Achter het feit dat het toestel zo laag terugvloog zit geen verder verhaal. Dit was slechts een instructie van luchtverkeersleiding en had geen verdere reden. Het toestel moest veel brandstof lozen om aan het maximum landingsgewicht te voldoen.
747 van KLM Cargo keert boven Portugal om De Boeing 747-400F met registratie PH-CKA was onderweg naar Campinas, Brazilië, maar moest boven Portugal omkeren naar Amsterdam. Het toestel is veilig geland.
Flightradar
Op Flightradar24 is te zien dat het toestel op een hoogte van 31.000 voet een 180-graden bocht maakte. Na deze bocht vloog de 747, met vluchtnummer MP7551, op een hoogte van slechts 21.000 voet richting Amsterdam. KLM meldt dat het om een voorzorgslanding ging. Het toestel kreeg boven Spanje technische problemen. In eerste instantie werd nog geprobeerd deze aan de hand van een reset te verhelpen. Dit wilde echter niet lukken. In plaats van de lange tocht over de Atlantische Oceaan te maken, waar uitwijkmogelijkheden beperkt zijn, besloot KLM om de 747 terug te halen naar Schiphol. Hier wordt momenteel gewerkt aan het verhelpen van het probleem.
Daarnaast wilde KLM voorkomen dat een toestel op vreemd terrein stond waar reparatiemogelijkheden beperkt zijn en had de maatschappij het toestel liever op Schiphol, waar het zo snel mogelijk weer vliegklaar kan worden gemaakt.
Achter het feit dat het toestel zo laag terugvloog zit geen verder verhaal. Dit was slechts een instructie van luchtverkeersleiding en had geen verdere reden. Het toestel moest veel brandstof lozen om aan het maximum landingsgewicht te voldoen.
Re: Vliegmachines
Die problemen met die Orange Pride zullen wel ertoe leiden dat China binnenkort eenzelfde motor in de aanbieding heeft....
Dé gelegenheid om zulke bedrijfsgegeven-'uitwisseling' te bewerkstelligen....
Zo is Iran ook aan atoom-gegevens gekomen: Kahn heeft keurig netjes een opleiding daarvoor gevolgd in NL.....
Zou ook dit weer een politiek spelletje zijn ? Zoals bij Airbus eigenlijk Fokker zou moeten staan ??
Dé gelegenheid om zulke bedrijfsgegeven-'uitwisseling' te bewerkstelligen....
Zo is Iran ook aan atoom-gegevens gekomen: Kahn heeft keurig netjes een opleiding daarvoor gevolgd in NL.....
Zou ook dit weer een politiek spelletje zijn ? Zoals bij Airbus eigenlijk Fokker zou moeten staan ??
Oost, west...ook best
Re: Vliegmachines
Eeerst even een foto van de Terra Marique in de Waalhaven in 2017
gemaakt het electrische gedeelte van dir schip is gedaan in 2003/2004
Door Verhoef electro techniek in Sliedrecht
De volgende twee foto's zijn niet door mij gemaakt ik weet niet door wie
dit schip kon door middel van liften het dek laten zakken en ophalen
Dit bracht dus uitkomst om onder de bruggen in Londen door te varen.
De toen hagelnieuwe Terra Marique kon hier nu met een concorde onder
de bruggen door naar een Museum
Cor Boer
gemaakt het electrische gedeelte van dir schip is gedaan in 2003/2004
Door Verhoef electro techniek in Sliedrecht
De volgende twee foto's zijn niet door mij gemaakt ik weet niet door wie
dit schip kon door middel van liften het dek laten zakken en ophalen
Dit bracht dus uitkomst om onder de bruggen in Londen door te varen.
De toen hagelnieuwe Terra Marique kon hier nu met een concorde onder
de bruggen door naar een Museum
Cor Boer
- Bijlagen
-
- 001 Terre Marique Waalhaven.JPG (201.97 KiB) 992 keer bekeken
-
- Terra Marique met Concorde door Londen naar Museum 2.JPG (151.01 KiB) 992 keer bekeken
-
- Terra Marique met Concorde door Londen naar Museum.JPG (149 KiB) 992 keer bekeken
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Vliegmachines
LUFTHANSA'S LANGSTE VLUCHT OOIT GELAND OP FALKLANDEILANDEN
=========================================================== STANLEY - Lufthansa’s langste passagiersvlucht ooit is zojuist geland op vliegbasis Mount Pleasant op de Britse Falklandeilanden. Het toestel, een Airbus A350-900, was ruim vijftien uur eerder als vlucht LH2574 vertrokken uit Hamburg en overbrugde een afstand van bijna 14.000 kilometer. Dat is behalve voor Lufthansa ook voor de luchthaven van Hamburg een record. Met de vlucht werden bijna honderd klimaatwetenschappers en zeelieden vervoerd, die vanaf de Falklandeilanden per boot naar Antarctica vertrekken. Maar voor het zover is, moeten zij eerst nog in quarantaine. Voorafgaand aan de vlucht waren zij ook al twee weken in isolatie gegaan. Met deze dubbele quarantaine moet voorkomen worden dat het coronavirus naar de eilanden komt. Aanstaand woensdag keert de Airbus A350 terug naar Duitsland, als vlucht LH2575, maar dan naar München in plaats van Hamburg. Aan boord reist de scheepsbemanning mee die het onderzoeksschip voor de Antarctica-expeditie, de Polarstern, naar de Falklandeilanden heeft gevaren. Zij vertrokken al zes weken geleden uit Duitsland en worden nu afgelost.
=========================================================== STANLEY - Lufthansa’s langste passagiersvlucht ooit is zojuist geland op vliegbasis Mount Pleasant op de Britse Falklandeilanden. Het toestel, een Airbus A350-900, was ruim vijftien uur eerder als vlucht LH2574 vertrokken uit Hamburg en overbrugde een afstand van bijna 14.000 kilometer. Dat is behalve voor Lufthansa ook voor de luchthaven van Hamburg een record. Met de vlucht werden bijna honderd klimaatwetenschappers en zeelieden vervoerd, die vanaf de Falklandeilanden per boot naar Antarctica vertrekken. Maar voor het zover is, moeten zij eerst nog in quarantaine. Voorafgaand aan de vlucht waren zij ook al twee weken in isolatie gegaan. Met deze dubbele quarantaine moet voorkomen worden dat het coronavirus naar de eilanden komt. Aanstaand woensdag keert de Airbus A350 terug naar Duitsland, als vlucht LH2575, maar dan naar München in plaats van Hamburg. Aan boord reist de scheepsbemanning mee die het onderzoeksschip voor de Antarctica-expeditie, de Polarstern, naar de Falklandeilanden heeft gevaren. Zij vertrokken al zes weken geleden uit Duitsland en worden nu afgelost.