Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Luchten en Wolken over Tenerife

En hier de gevreesde Calima, de heete wind, vol geladen met zand van Afrika

Afbeelding

Zo dik als mist en je kan weinig zien.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Luchten en Wolken over Tenerife

Wolken over de bergen van Puerto Colon

Afbeelding

en van dezelfde plaats, La Gomera onder de wolken

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

En dat terwijl wij onze auto uit moeten graven uit de sneeuwbende, als ik klaar ben zal ik je een plaatje sturen.
Jij boft maar daar op je mooie stekkie ;)
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

v+d schreef: 07 feb 2021 12:48 En dat terwijl wij onze auto uit moeten graven uit de sneeuwbende, als ik klaar ben zal ik je een plaatje sturen.
Jij boft maar daar op je mooie stekkie ;)
IMG_8088winter warken2.JPG
IMG_8088winter warken2.JPG (158.04 KiB) 955 keer bekeken
IMG_8121winter warken3.JPG
IMG_8121winter warken3.JPG (154.74 KiB) 955 keer bekeken
IMG_8147winter warken.JPG
IMG_8147winter warken.JPG (161.38 KiB) 955 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Een paar dagen terug gingen wij bij je oude stekkie langs, daar heeft de IJssel het landschap wat gewijzigd.
Nog even een paar dagen vriezen dan kunnen we schaatsen, ook leuk en beter dan al die regen en dat donkere weer :D

IMG_8019water bij steenderen bronckhorst.JPG
IMG_8019water bij steenderen bronckhorst.JPG (130.23 KiB) 952 keer bekeken
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Luchten en Wolken over Tenerife

v+d schreef:
Jij boft maar daar op je mooie stekkie
Dat doen we ook Jan, maar prachtige fotos om naar te kijken, maar ik mis het echt niet. Ik woonde in Bewdley maar 3 mile van mijn kantoor maar kon met sneeuwval vaak niet daar komen, ondanks mijn sneeuwkettingen, omdat er een stijle heuvel in zat en andere gestrande autos het onmogelijk maakte om er door te komen (wij maakten sneeuwkettingen, dus gratis) Het water staat daar in de IJsel ook knap hoog, met de gesmolten sneeuw nog wat meer, ook dat mis ik niet :D maar ja wij hadden weer een kleine aardbeving, onze zoon zei al, pas maar op dat de vulkaan je niet krijgt. Op het ogenblik is de virus het eenigste waar we ons druk over maken, waneer inenting, weet ik niet, er zijn problemen met de aanvoer, voor de rest is alles geregelt, als ik nog in Engeland woonde was het al achter de rug, zoals onze vrienden van de zelfde leeftijd, daar zie je al weer :roll:

De sneeuw op Teide is aardig wat, tot beneden Villaflor, maar ik ga er echt niet naar kijken, de meeste wegen daar zijn ook gesloten, er zijn toch geen toeristen ;)

Teide van Puerto Colon

Afbeelding

Zo als je wat dichterbij komt

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard die ook de kachel aan heeft :shock:
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Ahoy Gerard, dat virus is iets speciaals maar als je een gezonde kerel bent moet je kennelijk niet te bang zijn.
Op 26 december kreeg het mij te pakken, na een week was ik mijn kooi wel weer uit, een vaatdoek was steviger dan mijn persoon. :x
Vandaag schrijven we 8 februari en ik heb een flinke partij sneeuw geruimd met de bats, gisteren idem met een sterretje.
Ik ben er dus mooi bijna 6 weken zoet mee geweest, Corona is een mooie naam en lekker bier, verder heb je er niets aan ;)
Marieke heeft ondanks alle voorzorgen 2 weken later een klap van Corona gekregen, maar ook die is al weer op de been, ze loopt nog wel wat te steunen en te tobben maar we hebben het lek boven water.
De griepprik had ik deze herfst niet gehaald, omdat ik niet in de rij wilde staan tussen al die bejaarden die elkaar vrolijk de handen stonden te schudden en lekker stonden te hoesten en te kuchen, buiten in de regen, voor de dokterspost.
In dit land maken ze voor elke scheet die dwars zit een regeltje, na oneindig veel inspraak en raadpleging van deskundigen.
Helaas hebben we 18.000.000 deskundigen.
Stel je voor dat je zoveel kapiteins op een en hetzelfde schip had, dan voer je krakend omhoog.

We missen het zonnetje, dat is jouw medicijn :!:
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Jinny »

Je hebt geluk gehad Jan, en dat niet in de rij staan is misschien wel een van je gelukjes.
Een vd meiden op kantoor van mijn opdrachtgever heeft een vriendin verloren, 27 of 28 jaar oud, niks mankeren, maar wel dood aan de corona.
En een andere vriendin een kennis, ook niks mankeren, sportieve kerel, 35 en binnen 3 dagen dood, corona.

Reden voldoende om voorzichtig te blijven.
Ik mijd bouwketen nu ook als de pest, geen zin om tussen hoestende en rochelende bouwvakkers te hangen.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

er zijn problemen met de aanvoer
Zeg Gerard, is die organisator daar bij jou, van NLse-, of ex-Oostblok komaf ?
Tenslotte zitten wij hier op het niveau van Roemenie en Bulgarije, de laatste leeggeroofde voormalige Oostbloklanden die hun failliete boedel ook bij de EU hebben ondergebracht. We zijn hier dus op die 2 landen na de slechtste in de EU.
Kunnen we toch weer ergens trots op zijn: er zijn 2 die het nog slechter doen.... In de strijd om de slechtste organisator behalen wij een eervolle 3e plaats ! :D
Wellicht is er in DenHaag al een commissie samengesteld om die landen een helpende hand te bieden... :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Luchten en Wolken over Tenerife

Jinny schreef:
Ik mijd bouwketen nu ook als de pest, geen zin om tussen hoestende en rochelende bouwvakkers te hangen.
Jinny daar houden wij ons ook aan, natuurlijk hebben wij niets met bouwketen te maken maar we mijden zoveel mogelijk plaatsen waar veel mensen bij elkaar komen en dan nog altijd gemaskert, in de supermarkt, wat de eenigste uitzondering is, ook hanschoenen die weggegoiid worden voor we in de auto gaan. We gaan nu naar restaurants die leeg zijn, die we normaal mijden, want de volle restaurants zijn te gevaarlijk en waar veel gedronken word zeker niet, we weten allemaal wat er gebeurt als we een beetje aangeschoten zijn.

Jan (v+d) jullie hebben verschrikkelijk veel geluk gehad, ik ken maar een persoon die het niet gehaald heeft na Corona, maar verschillende die nooit meer worden zoals ze voor die tijd waren, geestelijk afwezig, ademhalings probleblemen en vermoeitheid, dus brand maar een kaarsje uit dankbaarheid :lol:

jdbvos schreef:
is die organisator daar bij jou, van NLse-, of ex-Oostblok komaf ?
Ik weet het niet Jan, de regeering hier is een minderheid coalitie met zijn problemen, maar de organisatie is zover ik weet prima. Zo als de rest van Europa heeft Spanje niet genoeg serum bestelt en heeft afgewacht tot Europa het serum goed gekeurt werd. Ze hadden natuurlijk net als Boris hun nek uit kunnen steken met alle risicos vandien, tijd zal het vertellen. Maar verder is de organisatie goed, word aangevlogen van Madrid, verdeeld en getransporteerd met helicopters, de tehuizen worden bezocht daar units met dokters/nurses, de frontlijn mensen zijn haast ingeent met de tweede, maar nu is er geen serum meer, het zit in de aflevering van de fabriekanten. De in enting is hier goed georganiseert in de medical Centers, die elk dorp heeft,, je krijgt een brief/text/ telefoon met datum en tijd. Het medical centrum is beschermt, je komt er niet in zonder afspraak en dan nog maar een voor een en ingang aan de andere kant van het gebouw, dus waren er voor de griepprik in Oktober, waar Jan (v+d) het over had, geen rijen met hoestende mensen. Ik wacht rustig af, onze dokter belt wel. De grootste uitbraak van Corona is in het Noorden van het eiland, santa cruz en la laguna waar de helft van de bevolking woont, de rest is verdeelt over de rest van het eiland, La Laguna is ook een universieteit stad en daar is het gevaar van mensen die een kleinbeetje weten, maar niet genoeg. ;)

Terug naarLuchten en Wolken

Regenachtige dag, zon op,

Afbeelding

en zo gaat hij dan weer onder, gezien van ons huis

Afbeelding

Groeten van Tenerife, waar het vandaag een zonnige dag was, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie