Bulkcarriers
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
+
ATTICOS 1976 Gebouwd bij Hakodate Dock Hakodate/Japan Owner capital Managements Services S.A. Athens
Dwt 29.165t
LxB 180x23mtr
2011 - B.U. te China hier te Santos 2007
+
Opmerking: Schip heeft 35 jaar onder één en dezelfde scheepsnaam gevaren!!
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
Deze hiervoor beschreven ATTICOS had ook nog een zusje, bij dezelfde werf gebouwd ook in 1976
+
CLEANTHES
2009 - B.U. Alang
foto 2007+
CLEANTHES
2009 - B.U. Alang
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
PEENE ORE 1997 Built by Daewoo Shipbuilding South Korea voor Reederei LAEISZ
Dwt 322.398t
LxB 332x58mtr
MAN B & W 7L80MC 2003 - PARADISE N
2017 - PEEN ORE
2021 - MERCHANT Onderweg naar Chittagong voor B.U.?
-- Op 3 juni 2002 vond op de Beneden-Elbe, nabij Teufelsbrück, een aanvaring plaats met de Nederlandse kustvaarder Sea Charente. De onder Nederlandse vlag varende coaster had geprobeerd het erts-vrachtschip in te halen. Het was in de aanzuiging van de Peene Ore terechtgekomen en had met zijn boeg haar romp geraakt. De volgende dag ontdekten duikers verschillende scheurtjes in de buitenhuid, zodat reparatie noodzakelijk was. De Peene Ore werd met behulp van zes sleepboten afgemeerd in Dok 17 en was met haar 58 meter het breedste schip dat tot dan toe in het 59 meter brede dok was gedokt. Honderden toeschouwers hadden zich verzameld op de Hamburgse kades om de manoeuvres gade te slaan. Na het droog leggen werd de gehele schade duidelijk: bij de aanvaring werd de romp van de Peene Ore over een lengte van ruim 90 meter opengescheurd. De reparatie duurde ongeveer een maand.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
SANKO BEAUTY 1984 Built by Sanoyas Mizushima Shipyard Kurashiki Japan voor de Sanko Line
Dwt: 40.709t
LxB 182x30mtr
1987 - PINE BEAUTY 1998 - CAPETAN LEFTERIS (Gr owner)
hier te Santos 2005 hier te Rio Haina 2010
2009 - CHIOS WIND
2012 - B.U. te Gadani Beach
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
BERNARD OLDENDORFF 1991 Built by Daewoo Okpo South Korea voor Egon Oldendorff als Yeoman Burn
Dwt: 77.548t
LxB 245x32mtr
MAN B&W 6S60MC
1994 - BERNARD OLDENDORFF
2018 - BERNI
2019 - BERNI HK
2021 - B.u. te Chittagong (Febr. 2021)
Een zelf lossende Bulkcarrier (Veel kolen en strooizout voor de weg vervoerd)
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
RIO ZAMBESE 1971 Built by Stocznia Szczecin voor Sofamar Lisbon - CTM(Companhia Portuguesa de Transportes Maritimas)
Dwt 32.040t
LxB 198x24mtr
1993 - AMORE
1994 - VERBIER 2000 - BAO ZHONG 158
2006 - LONG WANG (Cambodja flag)
2008 - B.U. te Chittagong
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
ALIDA GORTHON 1977 -Bulk carrier -Gebouwd bij Hanjin Pusan voor Gorthon's Helsingborg
Dwt 14.240t
LxB 135x22mtr
1990 - Verbouwd tot Pallet carrier with side-load bij Blohm & Voss Hamburg
2012 - B.U. te Alang als laatste schip van de rederij Gorthon's
-
Zusterschepen waren de INGRID GORTHON (l) en MARGIT GORTHON (r) Beiden ook verbouwd in 1991)
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
POLYCLIPPER 1975 Built by Mitsui Tamano Japan voor Einar Rasmussen Kristiansand
Dwt 118.440t
LxB 260x39mtr
Mitsui - B&W 9K84EF 9-cyl
1988 - ROYAL CLIPPER (HongKong flag)
1999 - B.U. te Chittagong
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
KONSUL SCHULTE 1960 Gebouwd bij Flender Werft Lübeck voor Schulte & Bruns Emden
Dwt 17228t
LxB 162x20mtr
---
Op het eerste gezicht lijkt de Konsul Schulte een mooi voorbeeld van een klassiek stukgoedvrachtschip uit de vroege jaren 60. Maar eigenlijk was ze voor haar tijd een zeer gespecialiseerd bulk schip.
Gebouwd op de scheepswerf Lübecker-Fender-Werken in Noord-Duitsland 1960, voor de rederij Schulte & Burns. Waarin was ze gespecialiseerd? In beide gangboorden zijn een reeks structuren te zien waarin een systeem van hangende dekken moest worden opgeslagen dat haar laadruimte in compartimenten zou kunnen indelen voor het vervoer van auto's. De Konsul Schulte was een autovrachtschip voordat de nieuwere Ro-Ro-schepen bestonden die de import / export van auto's voor hun rekening namen. Ook moesten andere soort stukgoederen vervoerd kunnen worden. Ze kon haar laadruimte vrijmaken door de hangende dekken eenvoudig aan dek op te bergen.
De Konsul Schulte behoorde tot de kleine vloot van schepen die deze auto's, VW Kevers, naar de VS vervoerde voor de Noord-Amerikaanse markt. Ze deed dit rechtstreeks voor haar eigenaren, maar ook onder direct charter van Volkswagen, met het VW logo in de schoorsteen. Haar carrière als autovrachtschip eindigde in 1972, toen ze werd verkocht aan het bedrijf Astromando en omgedoopt tot Garoufalia. In 1980 werd ze opnieuw verkocht. Dit keer aan de Eastern Shipping Line, en omgedoopt tot Fair Island. Haar carrière eindigde in 1983. Ze was een verouderd schip geworden en werd voor de sloop naar Shanghai gestuurd.
---
Een andere auto carrier was deze +
NORDSTERN 1967 Gebouwd bij de HDW Kiel voor Mackprang Hamburg
Dwt 25575t
LxB 186x23mtr
1975 - GEORG RUSS
1980 - CAPTAIN VENIAMIS
1993 - B.U.
Zusterschip was de STADT WOLFSBURG
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Bulkcarriers
OBO PRINCE 1968 OBO carrier built by Gotaverken Gothenburg voor Sigurd Herlofson & Co. Oslo
Dwt 96.400t
LxB 256x30mtr 1978 - THALASSINI TYHI (Endeavor Cia. Piraeus)
1983 - PRODROMOS (Fisher Shipping Panama)
1984 - VICTORY III
1984 - GOOD FORTUNE I (Marusan Shipping Panama)
1987 - OBO VEGA (Vestal Shipping Panama)
1994 - B.U. te Huangpu China