Wie weet ?
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Docklift 1
Hallo Co,
Die "Docklift 1" met dat hele stelletje gele D398 Cat's d'r in had Kuipers kasten d'r in staan of niet??
Die "Docklift 1" met dat hele stelletje gele D398 Cat's d'r in had Kuipers kasten d'r in staan of niet??
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
The SA KUSWAG 5 is a sister vessel to the SA KUSWAG 1. They are used by the South African Department of Environment as oil spill combat vessels. It has an overall length of 28m and a draft of 5m.
16 7385241 S. A. KUSWAG I ZUCC Pollution Control Vessel N/A 1974 01 South Africa
17 7385277 S. A. KUSWAG IV ZUFF Pollution Control Vessel N/A 1974 07 South Africa
Dit zou het Zuid Afrikaanse schip van Frans moeten zijn
groeten
Jan van der Pluijm
16 7385241 S. A. KUSWAG I ZUCC Pollution Control Vessel N/A 1974 01 South Africa
17 7385277 S. A. KUSWAG IV ZUFF Pollution Control Vessel N/A 1974 07 South Africa
Dit zou het Zuid Afrikaanse schip van Frans moeten zijn
groeten
Jan van der Pluijm
- Wim van der Moolen
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
- Locatie: Heemskerk
Frans, op
http://www.jwautomarine.co.uk/pr_mildef.htm
zie je het hele verhaal: klik op fotootje links, klik op 'project portfolio' en klik tenslotte weer op betreffende fotootje.
Wim.
http://www.jwautomarine.co.uk/pr_mildef.htm
zie je het hele verhaal: klik op fotootje links, klik op 'project portfolio' en klik tenslotte weer op betreffende fotootje.
Wim.
Eat your pie, before you die !
- Wim van der Moolen
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
- Locatie: Heemskerk
Het lijkt mij eerder dat die dingen er zitten als een soort fenders om schroeven en roeren te beschermen tijdens de dockperiode.
Want hoe wil je:
1e Die handel beneden houden om hun drijfvermogen aan het schip af te geven. Ze zitten vastgezet tegen naar beneden zakken niet tegen opdrijven
2e Die dingen er weer onderuit krijgen als je ze niet meer nodig hebt
Groeten,
Bert de Boer
Want hoe wil je:
1e Die handel beneden houden om hun drijfvermogen aan het schip af te geven. Ze zitten vastgezet tegen naar beneden zakken niet tegen opdrijven
2e Die dingen er weer onderuit krijgen als je ze niet meer nodig hebt
Groeten,
Bert de Boer
- stuurcadeautje
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
- Locatie: Hengstdijk
hoi mannen
het is inderdaad voor het geven van een beetje extra drijfvermogen om over de dokdrempel heen te komen. de zakken zitten nu naar beneden vast, maar zodra het dok volloopt zullen de zakken tegen de romp komen en het schip dan dus extra drijfvermogen geven. het leeglopen tja daar zul je dan iets op moeten bedenken, maar denk dat er wel een soort speciale ventielen opzitten.
mzl niels
het is inderdaad voor het geven van een beetje extra drijfvermogen om over de dokdrempel heen te komen. de zakken zitten nu naar beneden vast, maar zodra het dok volloopt zullen de zakken tegen de romp komen en het schip dan dus extra drijfvermogen geven. het leeglopen tja daar zul je dan iets op moeten bedenken, maar denk dat er wel een soort speciale ventielen opzitten.
mzl niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Je kunt me nog véél meer vertellen Niels maar ik geloof er geen niks van.
Daarvoor is het allemaal te gammel en simpel. Je praat hie over een drijfvermogen van meerdere tientallen tonnen (waarschijnlijk meer dan 100 als ik de afmetingen bekijk) en dat plak je niet even vast aan een dunne raamconstructie aan de onderkant van het roer
Als er dan toch al een constructie voor gemaakt moet worden doen ze dat wel ter hoogte van de lastlijn zodat ze het eenvoudig weer kunnen losbranden.
Groeten,
Bert de Boer
___________
Mijn Vader en ik hadden altijd ruzie ; hij was stronteigenwijs terwijl ik alles altijd beter wist
Daarvoor is het allemaal te gammel en simpel. Je praat hie over een drijfvermogen van meerdere tientallen tonnen (waarschijnlijk meer dan 100 als ik de afmetingen bekijk) en dat plak je niet even vast aan een dunne raamconstructie aan de onderkant van het roer
Als er dan toch al een constructie voor gemaakt moet worden doen ze dat wel ter hoogte van de lastlijn zodat ze het eenvoudig weer kunnen losbranden.
Groeten,
Bert de Boer
___________
Mijn Vader en ik hadden altijd ruzie ; hij was stronteigenwijs terwijl ik alles altijd beter wist
- stuurcadeautje
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
- Locatie: Hengstdijk
he da's leuk weer een leuke discussie. ik zal gaan zoeken of er nog meer foto's van die boot zijn te vinden, dan kunnen we zien hoe het een en ander in elkaar zit.
By the way heb een collega kompassteller aan boord gehad op de Fairpartner de dev begon eenbeetje de spuigaten uit te lopen.was de eerste keer na nieuwbouw, dus na een 13 maanden werd het wel eens tijd. en jemeg er zaten fouten van meer dan 10 graden in dat kompas van ons. was trouwens wel interessant, om eens mee te maken dat kompasstellen.
mzl niels
By the way heb een collega kompassteller aan boord gehad op de Fairpartner de dev begon eenbeetje de spuigaten uit te lopen.was de eerste keer na nieuwbouw, dus na een 13 maanden werd het wel eens tijd. en jemeg er zaten fouten van meer dan 10 graden in dat kompas van ons. was trouwens wel interessant, om eens mee te maken dat kompasstellen.
mzl niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd