Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Waar was dat kompasstellen Niels ?

Groeten,
Bert de Boer

Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Bericht door stuurcadeautje »

29,000 Tonne Ship Buoyancy Aid

--------------------------------------------------------------------------------

Location: USA.

Information: A major United States shipbuilder needed to utilise a dry dock that was too shallow to build a particular class of vessel. The answer was to fit 40 totally enclosed 35 tonne capacity underwater lifting bags in strategic positions on the hull. This ensured that the 29,000 tonne vessel could be lifted at least 6 inches to allow safe transit over the dry dock gate sill. This particular operation was carried out for two vessels that were built during an 18 month period.

Products used: 40 x 35 Tonne capacity Totally Enclosed style lifting bags. Please contact us if you have any queries about these products.

Application type: Buoyancy Aid.

Slide show Image count: 14
Please accept our apologies as some images have been captured from PAL VHS format video tape and therefore may be poor quality.

JW Automarine, Enterprise Way, Fakenham, Norfolk, England, NR21 8SN - Tel. +44 (0)1328 852300 - Fax. +44 (0)1328 864222 - Email. sales@jwautomarine.co.uk

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mzl niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Je hebt me overtuigd Niels.
a dry dock that was too shallow
Dus het dok zelf was al niet diep genoeg en daarom dus dat ze zo laag geplaatst moesten worden. (ivm opdrijven)


Groeten,
Bert de Boer
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Wim,
Ik denk dat dit containerschip gewoon aan het manouvreren is en die smurrie, dat wordt natuurlijk door Goofle Earth een beetje verkleurd weergegeven. Denk dat het gewoon de modder is die omhoogkomt door de schroef en de boegschroef.
All the best
Jos
Tino Karunding

Bericht door Tino Karunding »

Is dat niet algeciraz? Lijkt een Maerskboot, die hebben zowel een boeg als hek schroef
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Bericht door Wim van der Moolen »

Tino, aan de spaanstalige straten te zien geen geen gekke gedachte, alleen het is niet Algeciras. We zitten nu wel op de verkeerde topic. Zodra daar de haven is geraden zal ik deze even daar naar toe verplaatsen.
Wim.
Eat your pie, before you die !
Bob

Bericht door Bob »

Volgens mij is het Malaga in Spanje.

Waarom? Twee van de drie straatnamen komen googelend uit in Malaga.

Groeten
Bob
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Bericht door Wim van der Moolen »

Proficiat Bob, wat is de wereld zonder Google. Ik hoef hem nu ook niet meer over te zetten naar What port.
Wim
Eat your pie, before you die !
GOOFY

wie

Bericht door GOOFY »

Afbeelding
Ik heb geen naam, en ik weet ook niet wat voor soort schip dit is.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Misschien een gedrocht van de heer Ludwig ?.
Laat de echter tankerman / kenner opstaan !.

m.v.g. Roy


Plaats reactie