Het "oude" Boekenhoekie

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Hallo Henk.
Op www.tweedehands-boeken.nl staan alle drie de boeken en ook een omnibus te koop voor minder dan € 10,--.
Gr. Arie

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Henk,
Door deze ketelbinkieboeken en de boeken van Cees Borstlap, Knorel en Jan de Hartog en nog meer van dit soort boeken te lezen was toch een van de redenen om zelf ook te gaan varen?
All the best
Jos
Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Bericht door henk kort »

Ahoi Arie.

Heb het gevonden.gelijk besteld.
Hartelijk bedankt voor de hint.

Gr.
Henk.
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Nederlandse Koopvaardij in beeld: 1940-1959 (I)Willem H. Moojen


ISBN: 90-8616-004-2 | Uitvoering: Genaaid Gebrocheerd | Aantal pagina's: 128 | Afmetingen: 24 x 16.5 cm | Prijs: € 17.50
Levering vanaf 30-03-2006 door uitgeverij Lanasta.

Tekst in Nederlandse en Engelse taal
De Nederlandse Koopvaardij in beeld is de titel van een nieuwe reeks "˜In Beeld' fotoboeken die de koopvaardij per decennium belicht.

Het eerste deel 1950-1959 laat nog volop de oudere schepen zien, maar ook de nieuwbouw die volgde na de gebeurtenissen van de Tweede Wereldoorlog. Men deed er alles aan om de koopvaardij weer terug te brengen naar het niveau van voor de oorlog.
Rederijen opende nieuwe lijndiensten en lieten nieuwe schepen bouwen om aan de alsmaar groeiende vrachtenmarkt te kunnen voldoen.
Deze jaren waren de gloriejaren van de Nederlandse koopvaardij. Bijna elke dag gleed er wel een schip van de helling en bij de scheepswerven in het noorden van het land soms meerdere coasters op een dag.
Als je wilde kon je gaan varen.

Willem H. Moojen laat aan de hand van korte onderschriften, foto's, reclamemateriaal en andere scheepvaartitems een tijdsbeeld zien zoals het toen was in die jaren. Modern gelijnde schepen deden hun intrede en rederijen deden veel aan public relations om de jeugd te stimuleren het beroep van zeeman te kiezen.


De Nederlandse Kottervisserij in beeld 1950-1959..

Van oudsher is de visserij erg belangrijk voor Nederland. Er zijn veel plaatsen waar deze industrie ooit de belangrijkste bron van inkomsten was en soms nog is.
De manier van vissen was vroeger vaak eenvoudig, maar de vismethoden ontwikkelden zich steeds verder. Het schip, de kotter, was daarbij oorspronkelijk een rondspant zeilscheepje,met een lage en ronde achtersteven. Het had een mast met daaraan meerdere zeilen. In de loop van de tijd hebben zeilen plaatsgemaakt voor de dieselmotor.
Binnen de Nederlandse visserij is de kottervisserij,onder te verdelen in de sectoren kustvisserij en zeevisserij, een belangrijk segment. De kotters zijn voornamelijk actief op de Noordzee en de Waddenzee. De belangrijkste vissoorten die men binnenbrengt zijn tong, schol en garnalen.

Met Nederlandse Kottervisserij in beeld laat Jurie van den Berg de lezer kennismaken met dit belangrijke segment van de Nederlandse visserij. Een fotoboek dat met name de na-oorlogse periode belicht, waarbij er een enorme technische vooruitgang plaatsvond.

Onderstaande link aanklikken en meer nieuwe maritieme boeken knallen je tegemoet.
http://www.lanasta.com/downloads/brochure.pdf

Anne
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Bob: Boek ontvangen, mooi boek met mooie platen! Vr.gr.Gerard.
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

HAD WEER EEN DURE DAG VANDAAG.
Voor € 4,75 onderstaande boeken, waaronder het eerste boek van Theo Horsten, aangeschaft in de kringloopwinkel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Arie,
Wat ben jij toch een bofkont.
Ik ga morgen ook ff kijken bij de kringloop winkel!

Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hé, Arie, dat is mooi! Ziet het er nog een beetje goed uit? Aan de scan te zien wel. Mocht je het ooit nog eens ergens tegenkomen, koop het dan voor me, wil je? Ik heb er nog maar twee en er zijn altijd liefhebbers voor.
Hoor t.z.t. graag wat je ervan vindt.

Die van Anton Beuving is ook de moeite waard. Die kende ik nog niet.
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Ik zal er naar uitkijken Theo.
Er lag ook nog een gesigneerd boek van de zeezeiler Henk v/d Velde ,Het antwoord van de Albatros ", voor een € 2, --.
Als iemand belangstelling heeft haal ik het morgen op.
Gr. Arie.
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Afbeelding


Afbeelding

Ik moet tot mijn schande bekennen nooit zo op vertalingen en vertalers te hebben gelet.
Anne


Gesloten