Provinciale Stoomboot Diensten
-
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 31 mar 2006 22:22
- Locatie: Koudekerke
Prins Bernhard.
Als rasechte Zeeuw voel ik mij natuurlijk aangesproken Roy,en inder-
daad enig gevoegel heeft het wel gekost want de Bernhard en de
Juliana leken voor de verbouwing in 1963 heel erg veel op elkaar.
Maar volgens mij is het ook de Bernhard en wel om het radarmastje
bij de schoorsteen.Andere verschillen zie ik zo gauw niet.
Mischien wel bewust gedaan om ze uit elkaar te kunnen houden.
Wel een hele mooie foto Douwe,van een aanzichtkaart zo te zien?
De "Prins Bernhard" werd gebouwd in 1948.
Met groeten, Jan Willemsen.
daad enig gevoegel heeft het wel gekost want de Bernhard en de
Juliana leken voor de verbouwing in 1963 heel erg veel op elkaar.
Maar volgens mij is het ook de Bernhard en wel om het radarmastje
bij de schoorsteen.Andere verschillen zie ik zo gauw niet.
Mischien wel bewust gedaan om ze uit elkaar te kunnen houden.
Wel een hele mooie foto Douwe,van een aanzichtkaart zo te zien?
De "Prins Bernhard" werd gebouwd in 1948.
Met groeten, Jan Willemsen.
vooruitgang is onrust.
-
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 31 mar 2006 22:22
- Locatie: Koudekerke
radar.
Wat ik me dan wel afvraag:Waar had de "Juliana"dan haar radar?
Ik kan hem met de beste wil van de wereld niet ontdekken.
Of voer alleen de "Bernhard"in de mist?
Met groeten, Jan.
Ik kan hem met de beste wil van de wereld niet ontdekken.
Of voer alleen de "Bernhard"in de mist?
Met groeten, Jan.
vooruitgang is onrust.
Jan, het was even een uitzoeken en nalezen in de diverse boeken.
Uiteindelijk kwam ik een plaatje tegen met de Konigin Juliana met radar.
Mijn inschatting is dat deze radar in de tweede helft van de jaren 50 geplaatst is en van een minder robuuste constructie is dan die van de Bernhard.
Een ander uitwendig verschil zou kunnen zijn de plaatsing van de lichten onder de ra's in de masten. Bij de juliana staan die hoger dan bij de Bernhard. Zie foto twee en drie.
Groet Frank
Uiteindelijk kwam ik een plaatje tegen met de Konigin Juliana met radar.
Mijn inschatting is dat deze radar in de tweede helft van de jaren 50 geplaatst is en van een minder robuuste constructie is dan die van de Bernhard.
Een ander uitwendig verschil zou kunnen zijn de plaatsing van de lichten onder de ra's in de masten. Bij de juliana staan die hoger dan bij de Bernhard. Zie foto twee en drie.
Groet Frank
Groet Frank
-
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 31 mar 2006 22:22
- Locatie: Koudekerke
Allemachtig Frank,ik heb je wel aan het werk gezet zeg,maar gelukkig
is er weer een stukje van de puzzel ontrafeld.
En gisteren kwam ik bij de Aldi weer 2 oud collega's tegen.
Helaas hebben maar weinigen een computer laat staan internet.
Toch zet ik ze allemaal aan het werk om die schoenendozen van
zolder te halen en die grijze massa eens aan het werk te zetten.
Gegroet,Jan.
is er weer een stukje van de puzzel ontrafeld.
En gisteren kwam ik bij de Aldi weer 2 oud collega's tegen.
Helaas hebben maar weinigen een computer laat staan internet.
Toch zet ik ze allemaal aan het werk om die schoenendozen van
zolder te halen en die grijze massa eens aan het werk te zetten.
Gegroet,Jan.
vooruitgang is onrust.
En als we benedendeks de laatste waterdichte deur open gedaan hebben
bevinden we ons in de stuurmachinekamer.
Hier is geen stahoogte en gilt de hydrauliekpomp onophoudelijk dus snel
de vetpotten aandraaien,een lik vet op de bewegende open delen,wat controles
en wegwezen.
Dit was het verste kamertje aan boord,onder ons rammelt de schroef.
Met groeten, Jan.
bevinden we ons in de stuurmachinekamer.
Hier is geen stahoogte en gilt de hydrauliekpomp onophoudelijk dus snel
de vetpotten aandraaien,een lik vet op de bewegende open delen,wat controles
en wegwezen.
Dit was het verste kamertje aan boord,onder ons rammelt de schroef.
Met groeten, Jan.
Groet Frank
Tijdens mijn vakantie nog wat plaatjes geschoten van de huidige veerdienst Vlissingen-Breskens.
De aaanlegplaats in Vlissingen.
De momenteel vleugellamme Prinses Maxima, die langdurig uit de vaart is door technische problemen en afgemeerd ligt naast de aanlegplaats in Vlissingen.
De aanlegplaats in Breskens.
Aankomst van het "breedbekkie" Prins W.A. in Breskens.
De aanlegplaats in Breskens.
De aanlegplaats in Vlissingen.
De Prins W.A. begint aan een nieuwe overtocht naar Breskens.
.
Om de drukte in het seizoen op te vangen in veband met het langdurig uit de vaart zijn van de Prinses Maxima is de Stad Terneuzen ingezet. Deze zet alleen passagiers over zonder fiets en is minder snel dan de Prins W.A.
Beide foto's van de Stad Terneuzen zijn gemaakt door de heer W.Kruit.
Groet Frank
De aaanlegplaats in Vlissingen.
De momenteel vleugellamme Prinses Maxima, die langdurig uit de vaart is door technische problemen en afgemeerd ligt naast de aanlegplaats in Vlissingen.
De aanlegplaats in Breskens.
Aankomst van het "breedbekkie" Prins W.A. in Breskens.
De aanlegplaats in Breskens.
De aanlegplaats in Vlissingen.
De Prins W.A. begint aan een nieuwe overtocht naar Breskens.
.
Om de drukte in het seizoen op te vangen in veband met het langdurig uit de vaart zijn van de Prinses Maxima is de Stad Terneuzen ingezet. Deze zet alleen passagiers over zonder fiets en is minder snel dan de Prins W.A.
Beide foto's van de Stad Terneuzen zijn gemaakt door de heer W.Kruit.
Groet Frank
Groet Frank
Hallo mannen misscien dat een van jullie mij verder kan helpen.?
Ben op zoek naar twee radarstoomschepen van de PSD
De volgende schepen zoek ik.
Zeeland, een schip van de PSD, een houten Radarstoomboot,
in 1866 in dienst gesteld, hetzelfde jaar uit dienst.
Wester - Schelde, een stalen Radarstoomboot,
ook van de PSD en ook in 1866 in dienst, in 1871 uit dienst
Alvast bedankt.
Ben op zoek naar twee radarstoomschepen van de PSD
De volgende schepen zoek ik.
Zeeland, een schip van de PSD, een houten Radarstoomboot,
in 1866 in dienst gesteld, hetzelfde jaar uit dienst.
Wester - Schelde, een stalen Radarstoomboot,
ook van de PSD en ook in 1866 in dienst, in 1871 uit dienst
Alvast bedankt.