Muziek

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Bram. M`n logées liggen te snurken, dus we kunnen even doorgaan. Ik zoek een manier om zo`n casette op een c.d. te branden, dan stuur ik hem wel op. En ook een manier om een c.d. over te branden op een nieuwe c.d. Ik dacht dat daar apparaten voor waren, maar weet niet hoe en waar. Die van Maria Ostiz ken jij ook wel. Iets voorbij Las Palmas klonk die al op de radio, prachtig. Als er bij mij in de buurt iemand zit die dat kan, ook goed, dan stijg ik wel op m`n fiets. Die muziek daar ga je met twintig graden slagzij van in je stoel hangen. Jaren terug zat ik te denken hoe aan die songs van Maria Ostiz te komen. Zij zong in het Gallicisch, van Noord West Spanje. De grote haven daar is La Coruña. Heb mijn V&D tiepmachien gepakt, en een brief geschreven in m`n beste Spaans aan de Heer Burgemeester van La Coruña. Wat nu volgt is geen geintje: In het Nederlands vertaald: ,,Aan de hoog weledele Burgemeester van La Coruña: Gemeentehuis, Kantoor van de Heer Burgemeester: Geachte Heer Burgemeester, mijn naam is Angelica, 13 jaar oud. Ik ben de dochter van een zeeman. Mijn vader heeft veel op Las Palmas gevaren. Als hij langs de Spaanse kust kwam, hoorde hij altijd een heel mooi lied: A la beira del mar, (aan de kust van de zee). Mijn vader is straks jarig, en ik wilde hem verrassen. Kan ik misschien dat lied ergens bestellen? Ik ben U zeer dankbaar. Met een hartelijke groet: Angelica---en mijn adres er bij. Je zult het niet geloven, maar ik heb het hier liggen: Een veertien dagen later viel er een dik pakje door de brievenbus. Posta España. Wat moet dat wel wezen. Ik maakte het open, en daar zat een dubbel-c.d.in en een brief van de burgemeester van La Coruña. ,,Beste Angelica: enz. enz. en ,,Un salud cordial de Alcalde de La Coruña". Ik heb die twee c.d.`s drie maal afgespeeld, en was er dol gelukkig mee. Hoe ik hem bedankt heb komt nog wel een keer. Hij lag, met zijn secretaris, vierkant onder zijn tafel haha.

Afbeelding

Bram

Bericht door Bram »

:D Mooi Gerard,dit is een pracht,om een tape om te zetten naar digitaal moet je een goed programma hebben,zelf gebruik ik cool pro 2000,is al achterhaald maar ik weet hoe het werkt ,duurt ook langer je moet de tape afdraaien en daarna synchroniseren ,maar op het forum zullen wel lieden zijn die je beter op weg helpen dan ik met mijn antieke versie uit 2000.
vraag maar ens rond mischien heb je mazzel
Groets Bram :D
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Los van de software zoals Bram al opmerkte is het ook van belang een goede geluidskaart te hebben.
Ik wil er best wat overzetten op CD.

Groeten,
Harry
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Harry je heb gelijk natuurlijk ,maar die dingen ga je vergeten op den duur,ik heb 5 jaar terug bijna al mijn tapes en LP`s overgezet op Digitaal en zit nu pas op het laatste stukkie van CD naar MP3 ,meer muziek op een schijf,toen alles weer overgezet{ben ik nog mee bezig }op DVD ,je wil het niet weten,maar het werkt verslavend ,ik heb ook zo`n buurman net als ik ,helemaal gek van de muziek,vanaf zeg maar 50 tot de 90 tigger jaren .ook video`s van de Dublinners,Rolling Stones Beatles enz.en niet te vergeten films.niet alles maar wel met een beetje spanning of voor me meissie Griezel.
Maar zover als ik weet heeft Gerard een Laptop,en als ik me goed heriner heb ik al een keer wat gezegd als hij muziek wilt hebben,maar dat hoor ik dan weer wel van hem,want zoals we nu gaan komen er toch ook weer mooie stukkies muziek op ,dankzij onze Arie uit Purmereutel.
Gerard als je niet kan Branden,laat het maar even weten in een mailtje of zo dan kijk ik wel of ik nog wat voor je kan doen tussen de bedrijven door.
Groets Bram :D
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Bericht door Wim van der Moolen »

Hey, hey, hey, it's only rock 'n roll, but I like it, like it, yes I do !

Bedankt Arie, Bram en alle anderen. Nou ben ik van jongs af aan ook een 'Bluesknakker'. Weet iemand of daar sites van zijn ?
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Hallo Willem, kijk op de vorige blz.
Er staat nu ook wat Blues bij.
Gr. Arie.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Bram. Maandag gaan twee casettes de deur uit, richting Cheese City. Gr.Gerard.
Gebruikersavatar
William Wijker
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2006 15:14
Locatie: Egmond aan Zee

muziek

Bericht door William Wijker »

Mooie topic, mannen, ben ook weg van deze muziek.,
en Gerard je hebt weer wat bij me losgewoeld.
Heb eind '72 begin '73 een paar maanden in La Coruna gebaggerd en daar herinner ik mij Maria Ostiz nog heel goed van met dat nummer "na veiriña do mar". Een prachtnummer vond ik dat. En niet te vergeten Mari Trini waarvan je de nummers nu overigens zo van Lime wire kunt halen.
Gr.WW.
Het is makkelijk als je handig bent, maar soms is het handiger als je makkelijk bent.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy William. Dan staan ze straks misschien wel op Kombuis via Bram. Ik heb hem op casette de complete dubbel-c.d. opgestuurd. Plus nog een paar van Harry Belafonte met Miriam Makeba. Bram heeft apparatuur om hem op c.d. te zetten. Ik heb die burgemeester en zijn secretaris later heel vriendelijk bedankt. --In Nederlands vertaald---Geachte Heer Burgemeester, Ik ben heel gelukkig met deze muziek van Maria Ostiz! Ik heb hem drie maal gedraaid. Maar ik moet U iets bekennen: ,,Soy un grande peccador" ik ben een grote zondaar. Die zeeman bestaat wel, maar Angelica niet. Vraag om verontschuldiging. Ik vaar al jaren niet meer die kant uit, en wilde heel graag die muziek hebben, en dus heb ik dit zo in mekaar gestoken. Maar ik wil mijn dankbaarheid tonen: Hier heeft U een grote wandplaat van één van mijn schepen"....en heb er ook een dure set pennen bijgedaan. Maar nou komt het. Ik had hier nog van die grote, zwarte kokers liggen waar je een opgerolde tekening in doet, met van die rooie deksels op de einden. Daar gingen die wandplaten en pennen in, adres er op, en opsturen. Wat wil het geval: Die halve gekken van de ,,eta" lagen toen ook in La Coruña te rotzooien. Ik kreeg later bericht terug, de kokers waren aangekomen. Onder zware bewaking werden ze op een terrein onder een Röntgen-apparaat gelegd. Beklopt en bekeken. Heeeel voorzichtig open gemaakt. Ze dachten dat meneer de burgemeester en zijn secretario een pakket van de eta hadden gekregen. Ze scheten peentjes. Sorry, dat was niet de bedoeling natuurlijk. Maar ze hebben er achteraf mee kunnen lachen, en ik denk dat er daar nu twee Streefkerken aan de muur hangen, van 80 bij 40 cm. Gr.Gerard.


Plaats reactie