Fidusia 2 maassluis 1960 stuurman Piet/kaptein Wijbrand
Fidusia 2 maassluis 1960 stuurman Piet/kaptein Wijbrand
Kent iemant stuurman Piet,met lidteken op zijn rechter wang.
En kaptein Wijbrand.
Zij voeren op de Fidusia 2 van Maassluis naar Boston Engeland.
Graag zou ik hier wat meer informatie over willen hebben.
Groetjes Samantha
En kaptein Wijbrand.
Zij voeren op de Fidusia 2 van Maassluis naar Boston Engeland.
Graag zou ik hier wat meer informatie over willen hebben.
Groetjes Samantha
- Willem Visser
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
- Locatie: Amsterdam
Komkommertijd,dus kijk je nog eens naar oude topics.
Als mosterd na een zeer koude maaltijd het volgende.
De Fiducia ll was eigendom van C.Minnaar,tuinder te Overschie.Verder had hij nog de Fiducia, de Audacia en de Diligentia.Deze schepen werden beheerd door Ripmeester en co te Rotterdam.
De beide Fiducia's zaten inderdaad op de Maassluis-Bostonvaart met groenten.Dit samen ,nou ja samen,in concurentie met,ik meen,de Geeststroom en de Geestdijk van van Geest, ook een tuinder maar dan te 'sGravezande.In concurentie moet je letterlijk opvatten want het kon er wel eens hard aan toegaan als twee van die scheepjes tegelijk voor de sluis van Boston arriveerden.Wie het meeste lef had lag als eerste in de sluis, werd dus het eerste gelost en hadden de beste prijs op de veiling.
Op de foto die Jos er bij heeft geplaatst zit ze hoogstwaarschijnlijk op de Londenlijn,want haar masten zijn gestreken.
Hier hetzelfde laken een pak,want de losplaats lag achter de bruggen,dus met zijn tweeen wachten tot het water laag genoeg was,alle porrie erop,de kont zakt wat naar beneden en dan onder de brug door.Ging wel eens fout en was de stuurhut schoon geveegd.
De Fiducia heeft,ik meen in 1963, geprobeerd via de verkeerde kant van de pier de Waterweg op te stomen.
De Audacia zat gewoon in de normale vaart en het mts Diligentia,tja,daar droom ik nog wel eens van.
Harry
Als mosterd na een zeer koude maaltijd het volgende.
De Fiducia ll was eigendom van C.Minnaar,tuinder te Overschie.Verder had hij nog de Fiducia, de Audacia en de Diligentia.Deze schepen werden beheerd door Ripmeester en co te Rotterdam.
De beide Fiducia's zaten inderdaad op de Maassluis-Bostonvaart met groenten.Dit samen ,nou ja samen,in concurentie met,ik meen,de Geeststroom en de Geestdijk van van Geest, ook een tuinder maar dan te 'sGravezande.In concurentie moet je letterlijk opvatten want het kon er wel eens hard aan toegaan als twee van die scheepjes tegelijk voor de sluis van Boston arriveerden.Wie het meeste lef had lag als eerste in de sluis, werd dus het eerste gelost en hadden de beste prijs op de veiling.
Op de foto die Jos er bij heeft geplaatst zit ze hoogstwaarschijnlijk op de Londenlijn,want haar masten zijn gestreken.
Hier hetzelfde laken een pak,want de losplaats lag achter de bruggen,dus met zijn tweeen wachten tot het water laag genoeg was,alle porrie erop,de kont zakt wat naar beneden en dan onder de brug door.Ging wel eens fout en was de stuurhut schoon geveegd.
De Fiducia heeft,ik meen in 1963, geprobeerd via de verkeerde kant van de pier de Waterweg op te stomen.
De Audacia zat gewoon in de normale vaart en het mts Diligentia,tja,daar droom ik nog wel eens van.
Harry