Schilderijen van Ed Bartels

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

"Het Marker kistje"lijkt me een leuke strip Ed.
Kun je hem niet, net als met Kronkels en andere strips is gebeurt, in een paar afleveringen op Kombuispraat zetten ?
Gr. Arie.

ed bartels

schilderijen van ed

Bericht door ed bartels »

Hoi Arie,
Dat zou mogelijk zijn denk ik, alleen, ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Vel voor vel fotograferen en plaatsen? Dat zou ik natuurlijk wel kunnen doen. Ik heb ook nog een cdtje waar het hele verhaal op staat in word. Wie het weet mag het zeggen.
Groetjes Ed
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Je kunt de blz. scannen Ed of van de cd afhalen als daar de plaatjes ook op staan.
Als je geen scanner hebt wil ik het wel voor je doen of mischien is er wel een Kombuizer dichter in de buurt bij jouw die het wil doen.
Laat maar weten wat je wilt.
Gr. Arie.
ed bartels

schilderijen van ed

Bericht door ed bartels »

Ok Arie, ik ga snuffelen.
Gr.Ed
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ed,
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar het "Marker Kistje".
Ziet er veelbelovend uit! :D
All the best
Jos
Bram

Bericht door Bram »

:D Laat die schatkist maar komen uit Marken,ben benieuwd.
Groets Bram :D
ed bartels

schilderijen van ed

Bericht door ed bartels »

Afbeelding
Hoi,
Eerst even terug naar de Swartenhondt van de KPM die ik ooit voor een Indieganger tekende. Jan Dikker wees me er op dat de Swartenhondt geen sloep bij de voormast had. En twee stoomkraantjes voor de opbouw.
Later hoorde ik ook van hem dat zusje Bontekoe dat wel had. De Bontekoe had ik ook als voorbeeld moeten gebruiken om dat ik van de ander geen foto had.
Maar... nu zit ik al weken in mijn nieuw verworven Blauwe wimpels(20 stuks) te grasduinen, zodat ik bijna niet meer achter de computer kom, en ontdek ineens op blz. 197 van juni 1990 de Swartenhondt aan de grond in 1956 met foto's. En een sloep bij de voormast. Dus ze heeft ze wel daar gehad, Jan. Een geruststelling voor mij want op de stoomkraantjes na klopt de tekening die de Indieganger nu aan de muur heeft hangen ( ook al is het de Bontekoe)

Miljaar! Wat een vracht tekst en informatie, die Wimpels. Ik ben vooral bezig met alle tekenaars en zeeschilders te bestuderen en daar zit me toch een partij knap bij. Want ik ontdek nu ook dat naast de ons bekende namen als Reint de Jonge, Victor Trip Arne Zuidhoek, Ca de Vries en Cea van Boeckel om er maar een paar te noemen er nog tientallen zeeschilders zijn die voortreffelijk werk leveren. Ik denk dat ik ze eens ga verzamelen en ze metter tijd eens op Kombuispraat de revue laat passeren. Erg interessant. ( veel ex-zeelieden ook viel mij op)

Wat de strip betreft. Ik zal dat cdtje waar het verhaal opstaat proberen er stuk voor stuk af te halen en naar Kombuispraat sturen maar als me dat nou niet lukt stuur ik een kopie naar Arie want hij kan dat vast wel.
Groetjes Ed
Afbeelding
ed bartels

schilderijen van ed

Bericht door ed bartels »

En dan ben je op Kombuispraat bezig, komt je kleindochter van vijf,"ik wil schilderen, zet je er bij"?(kombuispraat)
Ok, maar het zijn geen schepen maar een prinsesje en een prins met een hond.(Zuidewijn en Margarita?)
komttie!
Afbeelding
Afbeelding
En om jullie nou niet zonder schepen te laten zitten....
Afbeelding
Uit een A4 folder, de Friesland
Afbeelding
sleepboot Maas
Groetjes Ed
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Mooi spul Ed! :D

Vr. gr. Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hoi Ed,
Prachtig prachtig,die tekeningen en schilderijen genieten met een grote
G
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle


Plaats reactie