Dammers & van der Heide

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Hr. Vriend

Ja,de middelste is Max.Bij de andere twee gaat er bij mij geen belletje rinkelen.

J.de Leth is wel een bekende naam doch nooit mee gevaren,zodoende weet ik niets van hem.

Groeten,K.Brouwer.

A Vriend
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 sep 2004 19:34
Locatie: hoogeveen

dammers

Bericht door A Vriend »

Hr Brouwer
Bedankt voor de bevestiging. Ben na de Mathilda op de Kenitra geplaatst in 1961.Hier herinner Ik mij de naam Kaptein Slingerland als het goed is.
Vr gr Ab
harrie schepers
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2006 21:41
Locatie: radewijk

Bericht door harrie schepers »

Hoi Nicky ik heb met je op de Mathilda gevaren in `86 mooie reis oa Brasil,ben tegenwoordig bootsman bij het loodswezen.hier nog wat foto`s van de Casablanca te Kaapstad. Tonijn in bulk vanuit wagons en koreaanse vissersbootjes.Tonijn was altijd een mooie lading omdat je dan in heerlijke havens kwam(alleen de ruimen schoonmaken.........)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Joop Kieviet (RIP)

Dammers

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Hier nog een aardige het m.s. Laura Christina

Afbeelding

In 1962 gebouwd als het koelschip "Laura Christina" bij de werf Chantiers et Ateliers du Rhin Straasburg Frankrijk
In 26 jaar kreeg Laura Christina het zwaar te verduren. Op 11 mei 1968 werd ze, op weg van Jeddah naar Suez, in de Rode Zee aangevaren en beschadigd. Toen ze voor reparatie in het droogdok van Suez was, brak daar brand uit. Het schip leek rijp voor de sloop. Ze werd inderdaad als wrak verkocht en naar een sloperij versleept waar ze op 24 december 1968 arriveerde. Maar bijna negen maanden later,
8 september 1989, verscheen ze geheel hersteld in Bombay, India. Een jaar later verhuisde het onverwoestbare koelschip naar de Perzische Golf. Waarschijnlijk vaart ze nog. .Toen LauraChristina in 1962 werd opgeleverd, behoorde ze qua tonnage tot de grote vaart, net als haar zusters en/of bijna-zusters van de vloot van Dammers & Van der Heide (Maya, Inca, Risa Paula). Niettemin beschouwen velen haar als een kustvaarder.
In 1982 verkocht naar Saoedi-Arabië als "Laura"
In 1982 verkocht naar Libanon als "Habib Z"
In 1988 na een aanvaring zwaar beschadigd en in brand
In 1989 verkocht naar St.Vincent als "Satguro"
In 1990 verkocht naar de Verenigde Arabische Emiraten als "Seaboard Supreme"

Groetjes Joop
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Harry Schepers,

Was dat tonijn laden in Kaapstad met de Casablanca in 1980??
Vraag dit daar ik er toen ook op zat.Mocht het een ander jaartal zijn zat ik er niet op.

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
Jan Hendrik
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 mar 2006 07:27
Locatie: Melbourne

Laura Christina

Bericht door Jan Hendrik »

De foto van de Laura Christina is vrij zeker genomen aan de Parkkade, ik was er op die datum ook bij, het was de oplevering van het schip/ofwel de eerste reis naar Rotterdam.
Mooie foto trouwens. Was in die tijd een modern schip met een mooie lijn.
ook de andere schepen hebben destijds afgemeerd aan de Parkkade.
Jan
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Ja dat waren nog eens tijden !. Bijna alles wat "bovenstrooms" gebouwd was, meerde eerst voor de Parkade of Parkhaven af. Als er ruimte was, kozen tankers de Lloydkade nog wel eens.
Maar ja wat wordt er bovenstrooms nog gebouwd wat groter dan een sleepboot is ?. Alleen de enkele werven welke tot het IHC/Caland concern behoren of tot voor kort behoorden.
Verder is alles weg.............

m.v.g. Roy
harrie schepers
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2006 21:41
Locatie: radewijk

Bericht door harrie schepers »

Hallo kapt Brouwer
De foto`s zijn van `87 , heeft u misschien nog oude energetic`s want ik ben zeer geintresseerd in bemannings lijsten van `80 tot `90(overgang seatrade)
groeten H schepers
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Harrie Schepers,

Nee ik heb geen oude Energetics of bemanningslijsten. Er zwerft hier nog
wel ergens een schepenlijst rond van ik meen uit '81.

Groeten,K.Brouwer.
harrie schepers
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 okt 2006 21:41
Locatie: radewijk

Bericht door harrie schepers »

Hallo kapt Brouwer
Zelf heb ik (eigenlijk per ongeluk) 3 energetics bewaard, nu vind ik ze razend interessant maar toen keek ik er nauwelijks naar om en heb ze weg gegooid zonde.In een energetic van `85 zie ik dat ik u net heb misgepeild op de Magdalena.
groeten H Schepers


Plaats reactie