"Het Marker Kistje" door Ed Bartels

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Afbeelding

Word nu toch echt nieuwsgierig!!!!

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!

Bram

Bericht door Bram »

:D Arie ,Ed het gaat de goede kant op,wordt spannend.

Groets BRam :D
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ghehehehe. :D
All the best
Jos
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Ja, maar dan ook echt spannend he !.
Wat gaan ze met die 3 heerlijke vruchten doen. Is toch veel interessanter dan zo'n kissie..............................
Het zal mij benieuwen of het echte kerels zijn !!!.

m.v.g. Roy
Bram

Bericht door Bram »

:D Roy dat zal toch wel,je heb het gezain mien jong,als die alte op sien Grunings gaot,dan blieven de handen in de bokse.
Dus geen seks voor de jongens ,en helemaal niet op Urk.

Groets BRam :D
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hoe komt het dan dat Urk de meest kinderrijke gemeente van Nederland is ????????????????????????????????????????.

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door Henk van der Moolen »

Omdat ze op Urk de kapotjes steeds niet op tijd kunnen vinden misschien??

vr gr Henk
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Roy,
Dat komt door de verplichte Zondagrust. :lol:
All the best
Jos
Bram

Bericht door Bram »

:D Kijk Roy dat bedoel ik nu,een half jaar aan boord,en niet de wal op ,zondag op de knieen en bijbel vast,en toch een druiper oplopen,en dan nog zeggen heb ik op de plee opgelopen,JaJa meneer de Uil mooie sprookjes HaHaHaHaTralalTralala:wink: :roll:

Groets Bram :D
ed bartels

het marker kistje

Bericht door ed bartels »

Hoi kinderen.
Was of wordt het spannend? Valt wel mee hoor. Ik wilde je nu vertellen hoe het stripverhaal tot stand kwam. Ergens had ik dat al vaag verteld maar hier de hele versie. Soory voor de taalfouten, maar ik zit met een nieuwe computer en toetsenbord te werken en dat heb ik in Belgie aangeschaft dus een Belgisch toetsenbord, een zg azerty bord terwijl ik de Nederlanse qwerty gewend wasm maar morgen komt mijn schoonzoon het oplossen. Voorlopig staan de A en de W verkeerd om maar alles went.
De strip is ontstaan na een leven lang Suskes en Wiskes verzameld te hebben en ik ontdekte dat er een wedstrijd was om zelf een strip te maken. Dus ik aan de slag zonder ervaring toen bleek bij correspondentie met Willy Vandersteen dat de tekst te klein was en ik verkeerde pennen gebruikte. Alles opnieuw. Het verhaal is in een kortere versie als je nu ziet naar Antwerpen gegaan en kwam als tweede uit de bus. Niet erg, ik was al trots dat ze er naar gekeken hebben. Ik dacht, nu maak ik het verhaal langer en was daar mee bezig toen er in gebroken werd en de recherge op onderzoek kwam en de tekeningen zag op kantooor en de politieagentjes zag in de strip. Het onderzoek leverde niks meer opm de strip kreeg voorang. Zo ben ik cartoons gaan tekenen voor het Rijkspolitieblad in Eindhoven en daarna voor het landelijke blad en kreeg ik plenty foto's en inzage in de praktijk, lucht en waterpolitie o.a.
Leuke tijd. De strip kwam na totaal 1 jaar vier gummen en drie kroontjespennen later af. En werd gebruikt op school voor de eindexamencandidatenm als album vervaardigd mbv Natlab Philips en de drukkerij vh schoolblad. Ik heb er zelf nog maar drie en een gaat naar Arie die hieraan zoveel scanwerk had. Bedankt Arie.
Tja misschien een idee om het in deze tijd te hertekenen en uit te geven ,maar hoe dat werkt, geen idee. Veel plezier mensen!
groetjes Ed


Plaats reactie