2-compount-stoommachine op kleine schaal +/- 60 cm hoog

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
toykiller

2-compount-stoommachine op kleine schaal +/- 60 cm hoog

Bericht door toykiller »

rarara wat zou dit toch zijn dacht ik eerst .....het had een indirecte aandrijving dus iets moest aangedreven worden....maar wat misschien een zaagmachine of zo iets...enfin mijn zoektocht via Marktplaats.nl bracht mij tot de melding dat dit een 2-compount-stoommachine is...heee dat is meer dan ik eerst wist.....alleen nog de vraag...voor een klein schip of is dit een schaal model ??? enfin alleen nog de vraag hoe oud en wie heeft dit gemaakt TIP: het komt van de fraters uit Tilburg !!!!
ben benieuwd wie mij verder kan helpen hiermee
succesAfbeelding

Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: 2-compount-stoommachine op kleine schaal +/- 60 cm hoog

Bericht door Gerrit »

rarara wat zou dit toch zijn dacht ik eerst .....het had een indirecte aandrijving dus iets moest aangedreven worden....maar wat misschien een zaagmachine of zo iets...enfin mijn zoektocht via Marktplaats.nl bracht mij tot de melding dat dit een 2-compount-stoommachine is...heee dat is meer dan ik eerst wist.....alleen nog de vraag...voor een klein schip of is dit een schaal model ??? enfin alleen nog de vraag hoe oud en wie heeft dit gemaakt TIP: het komt van de fraters uit Tilburg !!!!
ben benieuwd wie mij verder kan helpen hiermee
succes
Afbeelding
toykiller, nu kunnen we het motortje zien :wink:
Groetjes Gerrit.
toykiller

tof en bedankt voor plaatsing foto

Bericht door toykiller »

:D :) tof en bedankt voor plaatsing foto
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Toykiller,
Je naam belooft weinig goeds voor dit mooie stukje speelgoed. :lol:
All the best
Jos
toykiller

de naam toykiller

Bericht door toykiller »

He die Jos,
grappig hoe je mij naam zo doe "negatiefzeren" maar het is het omgedraaide van killertoy een typische uitspraak van een amerikaan als wanneer iets mooi is..... en ik als europeaan draaide dit gewoon om...meer niet
maar alsnog bedankt voor je reactie

grt,
Tejo dit beloofd meer dan goeds voor verzamelaars
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Wellicht is dit machientje gebruikt in de abdij-brouwerij ? En zo te zien is het echt kerkwerk m.a.w. het allerbeste wat een bedrijf kon leveren.

Er zit een regulateur op, kan mischien gebruikt zijn voor een dynamo of koelcompressor ?

m vr groet, Leo.
toykiller

mooi antwoordt

Bericht door toykiller »

He Hallo Leo,
een mooi en helder antwoordt van je.....je hebt gelijk dat de paters dit voor het kleine werk gebruikte.....

bedankt en binnenkort aan te bieden op de eBay veiling internationaal

grt,
Tejo


Plaats reactie