Haven van IJmuiden

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mooie foto's, maar wat ik tegenwoordig mis dat is een eerlijke coaster, die uiteraard een beetje scheefhangt met een deklast hout. :cry:
All the best
Jos

Gebruikersavatar
Arie Ros
Berichten: 988
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:35
Locatie: Ijmuiden

Bericht door Arie Ros »

Hallo Jos

Die zal je hier niet meer zo vaak tegenkomen, moet je toch echt richting Honduras gaan, daar hebben wij toen een kanaal dieper gemaak in San Lorenzo.
Wij gingen naar binnen voor reparatie, toen lag er een kusterje hout te laden, en die lag wat over SB, wij meren af en een kwartier later lag die kuster over BB...Paniek en meteen gestopt met laden, en toen kwam die Kaptein naar onze ouwe toe of die soms wist hoe dat kwam !!!!!!
Later in de avond lag ik in mn nessie, een kabaal toen was hij echt gekapseisd,wel raar om dat mee te maken, meteen maar een plaatje erbij

Afbeelding

gr Arie Ros
The Best of Good Luck !!!
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Bericht door Evert Sikkema »

"Jos Komen"Mooie foto's, maar wat ik tegenwoordig mis dat is een eerlijke coaster, die uiteraard een beetje scheefhangt met een deklast hout. :cry:
All the best
Jos
Jos, jij wilt een "eerlijke" coaster zien met een lading hout, die ook nog een beetje scheef hangt.
Of de COIMBRA een "eerlijke" coaster is weet ik niet, een deklading hout had ze in ieder geval niet, maar een beetje scheef hing ze wel.

Afbeelding
Coimbra, Limassol

groeten
Evert Sikkema
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Trans Carrier, Nassau.
Afbeelding
Vans Queen,Monrovia.
Afbeelding
Afbeelding
Sidsel-Knustem,Haugesund.
Afbeelding
Afbeelding
Ocean Compass.
Afbeelding
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

@Gerrit

Wat voor bootje heb jij?

Is dat een klein blauw "ding" dat zeewaardig genoeg is om tussen de pieren te varen? of zit ik HELEMAAL VERKEERD?

Ik zie namelijk vrij vaak dat blauwe bootje varen, en 's avonds zie ik jou foto's en dan denk ik, Ja, die zouden best eens vanaf dat blauwe "ding" gemaakt kunnen zijn!

Misschien heb jij wel een hele goede tele-lens en sta je gewoon aan de kant, en laat je ons in de waan dat je op een boot bent.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Misschien heb jij wel een hele goede tele-lens
en sta je gewoon aan de kant, en laat je ons in de waan dat je op een boot bent
Ik weet niet hoe je er aan komt dat ik een bootje zou hebben :?:
Ik heb dat tenminste nooit beweerd.
Gewoon aan de kant met een goede kamera, zoals de meeste spotters.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Op sommige foto's lijkt het net (ons in de waan laten) als of je er bijna bovenop zit, net of je ze van 10 meter afstand fotografeerd, terwijl op die plaats het kanaal een dikke 250 meter breed is (als het niet meer is.)

Heel vaak kijk ik over het water naar de boten die ik 's avonds hier prachtig gefotografeerd en gepost, nog een keer bekijk, als ik dan de momenten terug denk, dan was dat bootje er ook, dus vandaar.

Jij moet ongetwijfeld dat bootje ook 100.000 keer gezien hebben, bijna dagelijks post jij hier foto's en bijna dagelijks zie ik dat bootje, ik heb het bootje vandaag weer een tijdje bekeken (om te achterhalen wat hij doet), hij vaart gewoon een beetje heen en weer (heeft ook geen opschrift zoals Havendienst 2 (Hans) of douane, pilots, of wat dan ook), dus vandaar dat ik jou als de "schuldige" zag, doelloos rondvaren staat gelijk aan rondvaren om foto's te maken, vanaf de kant is dat verschil niet te zien.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Ik denk dat je de bootjes van de Vletterlieden ziet varen, die zijn blauw.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Hebben die dan ook bootjes????

Die staan toch langs de kant "poging tot moord" te oefenen met hieuwlijntjes?

Waarvoor gebruiken ze die bootjes?
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Bericht door Evert Sikkema »

Hierbij de bootjes van de Vletterlieden.

[url=http://allyoucanupload.webshots.com/v/2005687539466746613][img]http://aycu02.webshots.com/image/6041/2005687539466746613_rs.jpg[/img][/url]
Vletterlieden bij het afmeren van de Atlantic Princess, 1 november 2005
[url=http://allyoucanupload.webshots.com/v/2005663995682475827][img]http://aycu14.webshots.com/image/6573/2005663995682475827_rs.jpg[/img][/url]

Maar of je deze bootjes nou ook binnen de sluizen ziet, denk ik niet.
In Amsterdam hebben ze ook wel weer van die bootjes, maar die zullen wel niet richting IJmuiden komen, denk ik.

groeten
Evert Sikkema


Plaats reactie