Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Bram,

ik bied 100 Euro voor dat schilderijtje, dit wordt een van mijn erfstukkies.

Afbeelding

Heb het nou net zitten bekijken: mooie lucht, mooi zeetje (hele moeilijke dingen om te schilderen) en die ploeg op het strand staat als 1 man aan de dissel te sjorren. Dat zijn voor mij de mooie dingen.
Maar wat is er in Godsnaam aan de hand op die boot, de riemen gaan alle kanten tegelijk op :x

m vr groet, Leo.

Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Henk, Jos,

de bijdrage van de verkoop in goede orde ontvangen,

de pot is nu 1055 Euro :D

hartelijk dank namens de KNRM !

m vr groet, Leo.

PS: de makke is dat die rekening samen met mijn eigen saldo op het scherm van de pc staat. Huidig eigen saldo: -263,66 Eurie :cry: Maar we hebben de laatste tijd wel veel lol gehad :D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

DE KNRM pot.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ha die Leen,

Nou dat getuigd toch wel van "de juiste mentaliteit" , maar zo te zien had je ook weinig kans met die Bert in de buurt :roll:

en uuh Jos, d'r was ooit een tijd dat ik handstandjes deed in m'n kano, of onder de sleepdraad van een grote kast doorschoot, we salluh zien of het balans gevoel d'r nog is, anders wordt het een lange zwempartij!! :wink:

en uuh Leo, je blaast me daar even glad uit het water met je bod op Bram z'n kunstwerk, 'tis dat ik niet tegen jou op wil bieden :wink: maar wel een machtige zet voor de pot!!! Wie weet halen we de 2000 Euro nog dit jaar, Kerstgevoelens van alle Kombuizers enz. enz. :wink: :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Jos ,Harry ,Leo,Leen, Bert, en alle overige kombuisers die ik vergeet op te noemen,allereerst wil ik Leo bedanken voor het schitterende bod wat hij gedaan heeft, het is natuurlijk wel jammer voor Harry zijn Minneboo`s collectie,maar je weet nooit , wegens drukte hier in Cheese city is het lijstje nog niet af gemaakt,het moet nog even geschuurd worden en gespoten.
Leo op de vraag waarom in Gods naam de riemen alle kanten op gaan das niet zo moeilijk,en ik neem aan dat je het allang gezien heeft als roei deskundige,voordat ze met haal op gelijk kunnen beginnen,moeten ze door de branding rollers en het schuim ,dus aan BBoord ztten ze net voor de kop van de roller de laatste man is aan het einde van de slag zodra de roller onder het zijn zitplaat door is kan hij het volgende stukje open water pakken inplaats van in het schuim te roeren {daar is geen grip op het water},want dan liggen ze zo weer op het strand,de eerste man probeert voor de roller te blijven.

Aan St.boord hetzelfde verhaal,maar daar is schuim al onder de roeiers hun riemen,en zoals de meeste van ons weten zijn het allemaal vletterlui , visserslui of ex zeelui die echt wel weten hoe ze tegen het zeetje op moeten boksen om door de branding heen te gaan,plus natuurlijk de stuurkunsten van de schipper ,die dat stukkie zee kent als zijn broekzak,en in dit geval staat de stuur/bootsman op de kop om het open water te vinden,waar nadat ze uit de branding zijn in het zelfde ritme kunnen gaan roeien{haal op gelijk}
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitgelegd heb,want in mijn kinderjaren ging de roeiboot zo het zeetje in op Egmond ,de paarden zijn al uit het water maar die staan ook nog te schueren aan het niet getekende lijntje{{de kunst van het weglaten}of stomweg niet getekend}

Nogmaals Leo bedankt voor het bod we wachten het nog af of er op de wal ook nog redders in nood zijn die door de branding durven roeien.

En hier zijn ze uit de branding.{niet door mij geschilderd}

KNRM roeiers

Afbeelding

Groets Bram :D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

KNRM pot

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis,

Ik hoop dat ik binnenkort de eerste "Corporate Sponsors" aan kan kondigen, maar om eerlijk te zijn dit "opvissen" is een "publiciteits trekkerij" om wellicht Toine ervan te overtuigen om zijn stoomboekies per opbod te verkopen ten gunste van de KNRM pot. ( Zie Boekenhoekie!)

Beggars can't be choosers, is het Engelse gezegde! :wink:

Over bij opbod verkopen gesproken, het lijkt er dus duidelijk op Bram dat Leo dat mooie schilderij van jouw van me heeft afgetrocheld voor 100 bucks!! :wink: vandaar dat ik nu een tientje beschikbaar heb voor die Stoomboekies!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bram

schilderij

Bericht door Bram »

:D Zo even een beetje omhoog,en gelijkeffies wat recht zetten ,want ik denk,dat met het bieden ,het niet geheel begrepen is door de meerderheid,het was en is de bedoeling dat het doekje per Amerikaanse opbod verkocht zou worden,dat werkt dus als volgt.
De bedoeling was om het per Amerikaanse opbod te verkopen,is dus als volgt iemand doet een bod , zeg 10 Euro de volgen bieder heeft een Bod van 15 Euro,hij moet dus 5 euro storten en de eerste bieder 10 Euro,dit was ongeveer het idee ,zodat er een behoorlijke som in de kas kon komen,met weinig kosten voor de mensen,zo had ik dat bedoeld,
Harry je krijgt hier over nog een pb tje van me,om misverstanden te voorkomen. :oops:
Groets Bram :D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Amerikaans bieden.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heeh Bram,

Ik heb je berichie gelezen en had dat niet zo begrepen, echter?? het was dus jouw bedoeling dat ik 50 Euro stort op de KNRM en Leo dus ook 50 Euro, aangezien er niemand meer overheen is gegaan krijgt Leo dus het doek, omdat iue het laatste bod heeft gedaan!! Korrekt??

Ik ga dus aan het gas voor 50 Euro, en da's hierbij geregeld en afgesproken, had ik maar eerst om uitleg moeten vragen :oops: :oops:

Leo krijgt dus 50 Euro van deze biederij en 10 Euro van de boekies van Toine van me!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bram

Bericht door Bram »

:D hoi Harry
Ik ben blij dat je weer op je basis bent .
maar even terazke over:
Ik ga dus aan het gas voor 50 Euro, en da's hierbij geregeld en afgesproken, had ik maar eerst om uitleg moeten vragen
Op pagina 4 eerste hoodstukstaat het volgende:
Hoi toekomstige IJssel bedwinger,bij deze doe ik een voorstel om als ik de IJsel via via een bekeken heb ,een doekje of mischien wel meerdere van 30 x 40 kan mischien ook nog wat groter uitvallen, als Trofee in te zetten,en per Amerikaanse opbod te verkopen te beginnen met 1 Euro.
Dus Ik geef het doekje in lijst met 1 Euro
de volgende bieder Bijvoorbeeld zegt 1 Euro 50 en doet 50 cent in de pot,bieder nummer drie zegt 2 Euro en doet er weer het verschil erbij in de pot,tot dat er niemand meer biedt.{uiteraard zijn deze Prijzen fictief en zullen waarschijnelijk naar boven afgesteld worden}
En ik wil uiteraard ook andere penseel of potlood artiesten uitnodigen{niet dwingen,en ook geen {potloodventers}},vrage of dit een goed idee is en zij mischien ook wel hun medewerking willen verlenen.
Helaas Harry ik had je graag ook met mijn vroegere spierenbundels willen helpen om de IJssel op(of af} te roeien,maar me luchtflessies laten dit niet meer toe,maar dat wist je al.
Zeg het maar en ik ga na de Forrest Town aan de slag.
Groets uit een lekker warme Cheese city
Bram
Helaas ,maar het is niet anders,maar troost je zo gauw ik hier mijn Werkplekkie georganiseerd{m.a.w.geordende chaos}dan komt er een nieuw doekje om de hoek kijken,en wordt dit doekje naar de laatste bieder gestuurd.

Groets Bram :D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bieden,

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ha die Bram,

Ik vindt het geweldig dat je de hele handel stimuleerd met je schilderwerk en ik stel je uitleg op prijs, maar was het allemaal al lang weer vergeeeet'n :oops: , Geeeen zorgen en geen extra uitleg nodig, jij schildert en jij maakt de regels en nog tijdig en duidelijk ook, DUS da's 50 Euro in de goeie pot en de rest van de week op water en brood :wink: :shock:
Ik zal vandaag of morgen een afrekening naar Leo sturen en da's dan weer glad!!! :wink:
Het blijft een prachtige "losgegooide roeiboot" en je uitleg over de in de lucht stekende riemen maakt het heel bijzonder voor Leo.

Mazzel ouwe kaasboer, bedankt voor al je moeite.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Wordt het niet tijd voor inspectie van het vaartuig. Want uiteindelijk moet er vroeger of later toch geroeid gaan worden. Tenminste ik ga ervan uit dat dat nog steeds de bedoeling is.
Uit de familie archieven hier de allereerste bootinspectie van onze roeier.

Afbeelding

Groeten,
Harry


Plaats reactie