gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Wijnie

Bericht door Wijnie »

Hallo Bert

Ik heb ook nog gevaren bij Wijnne&barents en Van Ommeren en op de Dock Express schepen
Bij Van ommeren in de jaren '80 tot'84.
Maar je naam komt mij niet bekent voor misschien ken je mij Wijnie Mos

karelb

Bericht door karelb »

hallo allen....
even voorstellen ik ben karel, heb in de jaren 80 gevaren bij van Ommeren. ben zelf erg benieuwd naar oud collega's van die tijd.
Ik ben erg slecht in namen, maar een aantal oud collega's ken ik nog bij naam (voornaam). :oops: Seip Paul Klaas Willem.
zou het erg leuk vinden om iets van ze te horen of te lezen.

onderstaand mijn tijd bij Ommeren.
Moordrecht 10-12-1983 t/m 03-05-1984
Meerdrecht 05-07-1984 t/m 05-11-1984
Kieldrecht 14-01-1985 t/m 26-06-1985
Woensdrecht 06-12-1985 t/m 01-05-1986
Wieldrecht 16-07-1986 t/m 21-11-1986
In 1987 was mijn laaste schip Lanai (Dammers & van der Heide).

Groet Karel :D :D
Willem v/d Harst jr

Bericht door Willem v/d Harst jr »

Hoi wijnie en Karel,

heb even in me geheugen gegraven, en met behulp van me monsterboekje weet ik dat ik in 2004 met wijnie op de Waardrecht gezeten heb, de eerste 6 maanden van dat jaar, ben toen in Vancouver aan boord gestapt, hebben toen een reis naar de oostkust gedaan, daarna zijn we naar het Verre Oosten gegaan en zijn toen om gedoopt in Willine Tokyo, ben toen in Singapore weer naar huis gegaan.

Met Karel heb ik een hele mooie reis gemaakt op de wieldrecht, opstappen in
Long Beach en daar er ook weer af, nu heb ik daar over ook in me geheugen zitten graven, maar je komt me niet bekend voor, weet wel dat we Toon Rozenburg als bootsman hadden, en van de gezellen ken in nog Arie de Ruiter, Ids v/d Werff en Stefan Gout herrineren, moet zeggen dat ik er wel van baal dat ik je niet meer ken.

Ik zelf heb tot 1993 bij van Ommeren gevaren, heb toen een jaartje aan de wal gezeten, en ben toen weer gaan varen als Scheepstechnicus bij Jo tankers, en daar zit ik nog steeds.

Groeten Willem
karelb

Bericht door karelb »

hoi Willem
leuk om iets te horen van een oud collega. :D
Jammer dat je mij niet meer ken. als het goeg is zijn we toen in China geweest.Kan je nog herinderen dat je aan de wal, op een weegschaaal ging staan en dat er een poging werd gedaan om je lengte te meten.
Dit kon de weegschaal en de meetlat niet aan. Trouwens de Chinees en een stuk of 40 anderen ook niet.

ik stuur je een foto van mij op, misschien weet je het weer wie ik ben.

Groeten Karel Boltjes
Willem v/d Harst jr

Bericht door Willem v/d Harst jr »

Hoi Karel,

je achternaam komt me wel bekend voor, ja de reis was prachtig, Long Beach, Ningbo, Yantai, Sakai, Shanghai, Sakaide en Long Beach, ja dat kan ik me nog wel herrineren. hebben ook nog wel in een leegruim gevoetbald, tot dat de vrouw/ vriendin van een machinist haar enkel verzwickte.

groeten Willem
arjen1

Bericht door arjen1 »

hallo bertus heb met je aan boord gezeten op de willine tokyo
jij ben toch degene met die vlek in zijn nek
grt arjen elshout
MrBim

Bericht door MrBim »

Hallo!

Bij Dockwise varen een aantal kapteins en wtk's die bij Van Ommeren vandaan komen (via Dock Express). De namen van Drecht-schepen klinken me bekend in de oren van alle verhalen.

Van Willem Roest weet ik zeker dat hij bij VO gevaren heeft. Verder volgens mij Arie Zeeuw, Jan Hars, Peter Koning.
arjen1

Bericht door arjen1 »

ja dat klopt met willem en jan heb ik op de dockexpress 20 gewerkt
grt arjen
Karel Janssen

collega's van Ommeren

Bericht door Karel Janssen »

Ik zal beginnen met voorstellen:
Mijn naam is Karel Janssen, Ik heb van 1969 tot 1972 gevaren bij van Ommeren.
Na opleidingschip de Nederlander als dekjongen gaan varen op de Sliedrecht, gevolgd door de Duivendrecht, daarna de Meerdrecht en als toetje matroos o/g op de Wieldrecht.
Namen die ik me nog herinner:
Sliedrecht: Koksmaat Jan de Ruyg,Kap. Sauer, 1e stuurman Witvliet?,bootsman Lago-Lago?
Op de Duivendrecht was ik ( volgens mij)de enige Nederlander benedendeks, rest was Spanjaard of Kaap Verdiaan.De chefkok was een Surinamer Verkerk?
Meerdrecht: Jan Sanders, Rob de Ruijgh,ene Albert uit Den Haag,Theo uit Amsterdam. Chef-kok Sintnicolaas, hofmeester Spijkers?
Wieldrecht: Bram Alblas, chefkok Paul Sprundel
Karel Janssen

gezocht oud collega's van Ommeren

Bericht door Karel Janssen »

Mijn naam is Karel Janssen
Ik ben op zoek naar Berry Terpstra.
We waren vrienden toen we nog in Heerlen woonden. Later zijn we naar "De Nederlander"gegaan. Beide hebben wij gevaren bij van Ommeren. Toen ik op de Wieldrecht voer, zat hij op de Ossendrecht.
Helaas heb ik hem uit het oog verloren. Wie kan mij meer en verder helpen bij mijn zoektocht naar Berry Terpstra?


Plaats reactie