Nieuw geregistreerd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Luuk Lemmers

Nieuw geregistreerd

Bericht door Luuk Lemmers »

Bij deze wil ik mijzelf even voorstellen.
Ik ben Lucas Lemmers uit Den helder. Ik heb van 1982 tot medio 1990 bij Van Ommeren Shipping gewerkt ( laatste 2 jaar bij Dock Express)
Mijn functie was matroos (GG1)
Ik heb een leuke tijd gehad en zoek regelmatig op internet naar oude bekenden.Ik vind dit een geweldige site, en kom hier bekende namen tegen. :D

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Luuk,
Van harte welkom en barst maar los met je sterke waargebeurde verhalen. :lol:
Ik zag op een ander topic, dat je ook Roughneck geweest bent.
Ik ben altijd al benieuwd geweest wat dit precies inhield, het is me ooit eens verteld, maar ben het even kwijt. :(
Vroeger verbaasde ik me altijd over de advertenties die in de krant stonden, ook naar Toolpushers was altijd vraag.
Ik weet dat er op de visserij afhouwertjes voeren, is dit een beetje vergelijkbaar met een Toolpusher?
All the best
Jos
Luuk Lemmers

Bericht door Luuk Lemmers »

Hallo Jos,
Een Roughneck houd zich bezig met allerlei werkzaamheden die op en onder de boorvloer gedaan moeten worden, zoals het inelkaar draaien van boorpijpen als er een gat geboord moet worden (dit wordt trippen genoemd), het op en afbreken van een BOP (Blow out preventer) en het verwisselen van alle gereedschappen, omdat vaak de diameter van de verschillende soorten pijpen veranderd. Ook wordt er onderhoud gedaan , alles onder leiding van een Driller (boormeester) en zijn assistent.
De toolpusher is op 1 na de baas (een soort eerste stuurman) en de Rig-manager is zoals een kaptein,de hoofdverantwoordelijke.
In 1995 ben ik internationaal chauffeur geworden, en sinds vorig jaar november werk ik voor een bedrijf dat grondverzetmachines met machinisten verhuurd (shovels,kranen en bulldozers) met als hoofdopdrachtgever Corus in IJmuiden.
Ik denk vaak terug aan de zeevaart, die tijd pakt niemand me meer af.

groeten van Luuk.
klaas mulder (RIP)

Bericht door klaas mulder (RIP) »

welkom aan boord Luuk. :D

groet, klaas
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Luuk,
Bedankt voor je uitleg. we zijn nu allemaal op de hoogte. :lol:
All the best
Jos
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Luuk
welkom op het kombuis.

Groets Bram :D
arjen1

Bericht door arjen1 »

hoi luuk welkom hier, heb nog met je op de wieldrecht en op de woensdrecht en ook op de dock express 20 met je gewerkt
hoop wat van je te horen grt arjen elshout
S.Verheij

Bericht door S.Verheij »

Hallo Luuk.
Welkom op de site,Ik geloof dat ik met je op de Dock Express 20 heb gezeten.
Groeten Sjaak Verheij.
Luuk Lemmers

Bericht door Luuk Lemmers »

Hoi Arjen/ Sjaak,

Ik weet het nog als de dag van gisteren Arjen, we hebben een paar keer achter elkaar samen gevaren. Je vaart nog steeds zag ik. Toen ik in 1990 stopte met varen ben ik offshore gaan werken, en ook met getrouwd met mijn Engelse vriendin waar ik de laatste vaar jaren verkering mee had.
Inmiddels heb ik 2 dochters (13 en 16 jaar oud) Ik ken bijna alle namen nog van die tijd, zoals Max Langewis,Richard Stroet,Arie de Ruiter enz.

Sjaak ken ik me ook nog goed voor me halen; wij zaten op de Dock Express 20, en hij was toen via Nedlloyd aan Dock Express uitgeleend.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Hoi Luuk

Je hebt meteen al weer ex-collega's gevonden, wat leuk voor je!

Jos, wat heb je toch ook een geweldig forum, alles komt elkaar bij oom Jos weer tegen, GEZELLIG!!!!!


Plaats reactie