Sloopstranden en scheepssloperijen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hoe je het ook wendt of keert het blijft een triest gezicht
groetjes uit Breda
Cor
Il parle Il a parle

arendnet

Bericht door arendnet »

Hier nog even een paar van onze eigen ss Nieuw Amsterdam.
:cry:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
J.C.Willemsen
Berichten: 576
Lid geworden op: 31 mar 2006 22:22
Locatie: Koudekerke

te confronterend.

Bericht door J.C.Willemsen »

Ronduit schokkend Willem, deze foto's zie ik voor het eerst.
Eigenlijk is dit "not done".
Dit is smerige propaganda!
Het mooiste schip ooit gebouwd is nooit gesloopt!

Met groeten, Jan Willemsen.
vooruitgang is onrust.
wkruit (R.I.P.)

Re: Sloop stranden

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

ed schreef:Hallo,

Ik heb geprobeerd via google Earth een of meerdere sloopstranden te bekijken maar helaas heb ik er geen een gevonden. Heeft iemand een plaatsnaam zodat ik wat gerichter kan kijken? Ik heb Alang al meerdere keren geprobeerd en ook op een provincie naam maar op een of andere manier herkent hij de plaatsnaam niet.

gr Ed
Hier heb je er een, in de buurt van Mumbay (Bombay, India) Ik heb op de screendump de coördinaten laten staan, kan je het zo terugvinden. Voor alle duidelijkheid zet ik ze er even bij: 18 58 20.50 N - 72 51 07.83 E
Afbeelding

En hier nog een sloopstrand(je) wat dichter bij huis. H I Ambacht, even ten noorden van Dordrecht!
Afbeelding

En deze dokjes hebben hun langste tijd ook gehad, daar bij H I Ambacht....
Afbeelding

Er liggen daar in de buurt nog een hele hoop binnenschepen die nog in de vaart zijn. Ik zou er als schipper/eigenaar niet echt gerust op zijn.....
wkruit (R.I.P.)

Re: te confronterend.

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Er is zoveel confronterends te zien... ** Maar zo gaat dat nou eenmaal. Canberra van P&O was nou ook geen lelijk eendje, maar daar hebben ze in Pakistan toch ook de snijbranders in gezet.
Maar hoe zonde het ook is, je kunt niet alles bewaren en zeker schepen van die grootte vormen een enorme kostenpost. Kijk maar wat een moeite het kost om de Rotterdam hier te krijgen!
Maar eerlijk is braaf; het doet bij mij ook een beetje zeer. Ook bij sloopbeelden van "gewone" schepen......

**Je wilt niet weten wat ik allemaal te zien krijg als er één bij mij voor de trein gesprongen is....
Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

foto google earth

Bericht door Rob van Leeuwen »

Ik weet in ieder geval zeker dat, ondanks dat er copyright 2006 op staat, de beelden van 2005 zijn.
Een auto van een kennis staat er op die van voor 2006 nog in zijn bezit was en die auto staat nog voor zijn deur.
Rob.
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Bericht door j.haver »

Kijk ff op Shipspotting.com ==> aanmelden (free) en naar shipphotos en dan naar de scrap afdeling.

Gr. Jos
Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

scrapping

Bericht door Rob van Leeuwen »

Klopt maar hier staan doorgaans alleen foto's van echte sloopwerven en niet die van de stranden.
Rob.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Het is misschien al wel 2 jaar geleden dat er foto's van de "Pieter Florisz", liggende in de Rietbaan te H.I.Ambacht, op dit forum vertoond werden.
Inmiddels is het schip ontdaan van haar 2 stoommachines die een nieuw leven tegemoet zullen gaan in de "Bosman".
De "P.F." ligt nu reeds zo'n 25 jaar in de Rietbaan op haar sloop te wachten. Ze schijnt rotvol met asbest te zitten.
Vandaar dat we haar nog steeds op een luchtfoto van Google Earth kunnen zien !. Ze ligt dwars op het vaarwater.
Misschien is men in Turkije iets gemakkelijker met asbest sanering..............

m.v.g. Roy
ed

Bericht door ed »

Nou de Pieter Florisz is afgelopen jaar gesloopt. Ik heb hier foto's van. Als ik tijd heb zal ik ze posten.

gr Ed


Plaats reactie