Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Arie Ros
Berichten: 988
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:35
Locatie: Ijmuiden

Bericht door Arie Ros »

Hallo Jaap

En wat denk je ??? het is ook nog familie van mij,, zn moeder was een zuster van mijn moeder,,, weet je dat ook.. goed he??

gr Arie Ros
The Best of Good Luck !!!

Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Ton van der Sluijs schreef:Wat een vakwerk :D :D :D ; wat een geduld!!! Nou Rob; mijn bewondering heb je 8) Rijk gedetailleerd zijn je modellen. Vaak zie je scheepsmodellen waar je weliswaar je petje voor af neemt, maar dat je veel moois mist, omdat men geen draaibankje thuis heeft of er simpelweg geen zin in heeft om er zo lang mee bezig te zijn; kortom: deze modeelen zijn om van te smullen!
Ton moet je helaas teleur stellen de modelbouwers die van tekening bouwen hebben meestal wel een

Draaibankje
Freesbankje
Kolomboormachine
Electrice Figuurzaag
Gasbrander
Soldeerbout
Compressor met spuitpistool

Het is allemaal wat kleiner als wat jij thuis hebt staan maar voor ons doel toereikend.
Kocht in 1989 mijn eerste Unimat 3 draaibank nieuwwaarde toen 1800 gulden voor 600 gulden met ook nog 3 maanden garantie van een Magazijnmeester van een scheepswerf.
Ja een compressor was ook nog eens 345 gulden daar koop je nu heel wat mooiers voor.

Bouwer Cor Middel.

Foto's Jan Vos

M-Fregat Hr Ms van Nes in aanbouw.

Schaal 1 : 50 lengte 250 cm.

Radar op de goalkeeper draaid werkt dus.

Anker is werkend met 10 meter ketting.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Leuk weer wat van je te horen Jan, ben je zelf ook nog iets aan het bouwen?
Petje af voor het werk van Dhr. Middel, maar persoonlijk heb ik niets met marine schepen, daar ligt mijn hart niet.
Ik hoop in 2008 mijn garage met werkplaats te kunnen bouwen, en wil dan ook beginnen met een wat groter model.
Denk aan de oude Constance van W&B (die met de twee kranen), want dat schip heeft mijn ziel verovert.
Maar goed, voor het fijne werk dus eerst het groffe: de bouw van een werkplaats.

Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
leo
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 sep 2005 16:32
Locatie: monster

klaar,hij kan het water in

Bericht door leo »

Afbeelding
vrijwilliger op de elbe en hudson
hans materman

scheepsmodellen

Bericht door hans materman »

als ik deze schepen zie ga ik bijna janken .
ik doe al 25 jaar aan modelbouw maar als ik dat model van mij zie heb ik er bijna zin in om er de bijl in te zetten .
kan iemand mij helpen om er een foto op dit forum te planten want ik heb daar moeite mee .

gr Hans
Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1919
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter »

Hallo Hans.

Kijk even bij de HELPDESK, daar staat het een en ander verwoord.

Groet Nico.
hans materman

scheepsmodellen

Bericht door hans materman »

ik zal wel dom zijn , maar ik krijg het niet voor elkaar .
nu ben ik op de pc ook geen geweldenaar
Gerben de Jonge

Bericht door Gerben de Jonge »

Hoi Hans,
Schaam je niet, ik kreeg het tot eergisteren ook niet voorelkaar.

als je naar de website: http://imageshack.us gaat, dan kan je daar via de knop 'browse' een afbeelding op je eigen PC selecteren.
als je dat hebt gedaan moet je nog de gewenste grootte selecteren (aanvinken) en dan op 'HOST IT" drukken

dan duurt het even....... daarna krijg je een scherm met onderin een aantal internetadressen. de onderste daarvan (directlink to image) maak je blaub met je muis. dan kopieer je deze link (rechtermuisknop)

als je dan in je nieuwe bericht hier op kombuispraat die afbeelding wilt plaatsen, dan druk je op Img. dan op rechtermuisknop en kiest 'plakken'. nu druk je nog een keer op Img.

je beeld is nu als het goed is zichtbaar voor de rest.

ik hoop dat me kan volgen, want ik ben ook niet zo thuis in de PC-wereld.
M.V.G.
Gerben
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Hans en Gerben,
het makkelijkst is na 'Host it' de optie 'Hotlinks for forums (1)' te copieren, kun je direkt op Kombuispraat plakken, zonder img te gebruiken.
En denk aan het formaat: 800 pixels breed is echt het maximum.
All te best
Jos
Gerben de Jonge

Bericht door Gerben de Jonge »

Ha Jos,

bedankt! het wordt steeds makkelijker!

groeten,
gerben


Plaats reactie