Van Uden
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
Hier nog effe de gegevens van de 'Veerhaven';
m.s. VEERHAVEN (4) - PIEO - (1975-1986)
4.1975 B.V. ScheepswerfFerus Smit, Foxhol (212)
1.599 b, 1.122n, 3.050 d - L x B x H = 81,67 (74,75) x 14,10 x 6,46 (5,40) meter.
2 tew 7 cil. dieselmotor van B.V. Smit & Bolnes, Zierikzee (300 x 550), 2.730 r.p.k., 12,5 kn. t.w. februari 1975; o. 16 april 1975.
1986; (deecember) APPOLONIA LUCK Merry Sailors Marine Ltd. (Apollonia Shipping Co. Ltd.), Limassol.
1989; MARC CHALLENGER, Dalia maritime S.A., (Marcantonakis Lines, Marc Shipping & Trading Company), Piraeus.
1997; CHALLENGER, Bulk Maritime Co. Ltd. (Virtu Ferries Ltd.), Valetta.
1998; Nog in de vaart
Bron: 150 JAAR VAN UDEN - G.J. de Boer - 1998 De Alk, Alkmaar
m.s. VEERHAVEN (4) - PIEO - (1975-1986)
4.1975 B.V. ScheepswerfFerus Smit, Foxhol (212)
1.599 b, 1.122n, 3.050 d - L x B x H = 81,67 (74,75) x 14,10 x 6,46 (5,40) meter.
2 tew 7 cil. dieselmotor van B.V. Smit & Bolnes, Zierikzee (300 x 550), 2.730 r.p.k., 12,5 kn. t.w. februari 1975; o. 16 april 1975.
1986; (deecember) APPOLONIA LUCK Merry Sailors Marine Ltd. (Apollonia Shipping Co. Ltd.), Limassol.
1989; MARC CHALLENGER, Dalia maritime S.A., (Marcantonakis Lines, Marc Shipping & Trading Company), Piraeus.
1997; CHALLENGER, Bulk Maritime Co. Ltd. (Virtu Ferries Ltd.), Valetta.
1998; Nog in de vaart
Bron: 150 JAAR VAN UDEN - G.J. de Boer - 1998 De Alk, Alkmaar
Hallo Cor,
Ja, de Van Beuningen's waren van de 'Vrachtvaart en de Van 't Hoff's en de De Boer's waren de baas bij 'Van Uden'.
Ik vond die 'Vrachtvaart' schepen, met die boegbeelden met onderschrift toch ook wel heel fraai. (Voorbeeld: De 'Towa' had als boegbeeld een fraaie uil op z'n voorsteven met het onderschrift: "This Owl Watches Ahead' (TOWA). Naar verluidt hangt de uil, exclusief onderschrift, nu in de hal van het Nedlloyd gebouw).
Ja, de Van Beuningen's waren van de 'Vrachtvaart en de Van 't Hoff's en de De Boer's waren de baas bij 'Van Uden'.
Ik vond die 'Vrachtvaart' schepen, met die boegbeelden met onderschrift toch ook wel heel fraai. (Voorbeeld: De 'Towa' had als boegbeeld een fraaie uil op z'n voorsteven met het onderschrift: "This Owl Watches Ahead' (TOWA). Naar verluidt hangt de uil, exclusief onderschrift, nu in de hal van het Nedlloyd gebouw).
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
Hallo Cor & Mariner,
De Mij Vrachtvaart werd in de wandelgangen inderdaad altijd "bij Van Beuningen" genoemd.
De "Tara" betekend; "True and Reliable Always".
Het boegbeeld van de "Tara" is inderdaad naar de Nedlloyd gegaan.Dit gebeurde bij de sloop als "Straat Towa". Een vleugel was echter reeds verspeeld, daar is dus een nieuwe voor bij gemaakt.
Leuk dit topic over de Havenlijn, om het verhaal maar eens even in te korten................
m.v.g. Roy
De Mij Vrachtvaart werd in de wandelgangen inderdaad altijd "bij Van Beuningen" genoemd.
De "Tara" betekend; "True and Reliable Always".
Het boegbeeld van de "Tara" is inderdaad naar de Nedlloyd gegaan.Dit gebeurde bij de sloop als "Straat Towa". Een vleugel was echter reeds verspeeld, daar is dus een nieuwe voor bij gemaakt.
Leuk dit topic over de Havenlijn, om het verhaal maar eens even in te korten................
m.v.g. Roy
Alles over de "Towa" staat uiteraard al op Kombuispraat.
All the best
Jos
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?t=892
All the best
Jos
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?t=892
M.S TERO
Imo nr: 5356129
Bouwjaar: 1949
Roepnaam PHXH
Rederij: Mij Vrachtvaart, Rotterdam.
l.l.:/l.o.a.: 131,59/137,77-br 18.07-hlt 7.34/10.82-d 7.45 meter
Brt: 5.609 Nrt: 3.008 Dwt: 8.76
motor: 4.000 Pk
2 tew 8 cil B&W diesel,
sn.: 13 mijl
Bouwnr: 222
Geb. bij: Rotterdamse Droogdok Mij - Rotterdam
Te w.: 13-11-1948 Oplev.: 05-02-1949
Geb.als:
1948
TERO, Mij Vrachtvaart, Rotterdam.
PHXH
1967:
ADYTRIC, Filia Corp., Monrovia, vlag Piraeus, Griekenland.
SXOK
Tonnages. brt: 5.590/7.832 "“ nrt: 2.977/4.880 "“ dwt: 8.763/9.063
03-1972:
Te Kaohsiung, Taiwan aangekomen voor sloop.
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
Inderdaad Jan,
Met die prachtige havens,natuurlijk niet de haven op zich ,maar wat daar rondliep,Dan bleef het geld niet lang in de knip.
Hoewel in Buenos Aires kocht je een fles Bols in een bruine kruik voor ongeveer 2 gulden.
Was net vliegtuig benzine,trouwens de eerste twee smaakten niet echt,daarna steeds meer.
Ben in Rio de Janeiro weleens door de politie opgepakt omdat ik zogenaamd dronken was.Stond de andere morgen om een uur of 5 de Copacabana te vegen met een man of twintig.Allemaal zeelui.
Trouwens als je van Buenos Aires naar Rosario of Santa Fez de rivier op ging dan gebeurde het weleens dat je vastliep op een ondiepte.
Heb dat twee keer meegemaakt.
Een flinke schok en dat was het muurvast.
Voole kracht achteruit,hard BB,hardSB, en hopen dat je los kwam.
! keer gelukt de andere keer muurvast.
Anker plus ketting via de bomen naar ruim 5 gehaald,daar erin gedonderd en hieuwen maar plus volle krachr achteruit.
Resultaat 0,0.
De schepen die langs kwamen gaven allemaal vol vooruit,met de hoop dat je dan los kwam.
Ook dat hielp niet.De tweede of derde dag zijn we met behulp van een sleepboot losgekomen.
We hebben ook eens een paar reisjes genmaakt Santos Buenos Aires
met bananen.
Kregen van die gifmenger,bananen brood,bananen pudding en als toetje een banaan.
Na Santos had je een paar dagen om op krachten te komen ,om in Buenos Aires je plichten wee te vervullen.
Als ik er aan denk ben ik weer vermoeid.
Groetjes uit Breda
Cor
p.s Op de Maashaven had je achter luik 5 een klein luik.
Iets met Ton.......
afmetingen 2 a 3 meter bij een meter of tien?
Er lag meestal allerrlei troep in
Weet iemand de naam nog??????????
Met die prachtige havens,natuurlijk niet de haven op zich ,maar wat daar rondliep,Dan bleef het geld niet lang in de knip.
Hoewel in Buenos Aires kocht je een fles Bols in een bruine kruik voor ongeveer 2 gulden.
Was net vliegtuig benzine,trouwens de eerste twee smaakten niet echt,daarna steeds meer.
Ben in Rio de Janeiro weleens door de politie opgepakt omdat ik zogenaamd dronken was.Stond de andere morgen om een uur of 5 de Copacabana te vegen met een man of twintig.Allemaal zeelui.
Trouwens als je van Buenos Aires naar Rosario of Santa Fez de rivier op ging dan gebeurde het weleens dat je vastliep op een ondiepte.
Heb dat twee keer meegemaakt.
Een flinke schok en dat was het muurvast.
Voole kracht achteruit,hard BB,hardSB, en hopen dat je los kwam.
! keer gelukt de andere keer muurvast.
Anker plus ketting via de bomen naar ruim 5 gehaald,daar erin gedonderd en hieuwen maar plus volle krachr achteruit.
Resultaat 0,0.
De schepen die langs kwamen gaven allemaal vol vooruit,met de hoop dat je dan los kwam.
Ook dat hielp niet.De tweede of derde dag zijn we met behulp van een sleepboot losgekomen.
We hebben ook eens een paar reisjes genmaakt Santos Buenos Aires
met bananen.
Kregen van die gifmenger,bananen brood,bananen pudding en als toetje een banaan.
Na Santos had je een paar dagen om op krachten te komen ,om in Buenos Aires je plichten wee te vervullen.
Als ik er aan denk ben ik weer vermoeid.
Groetjes uit Breda
Cor
p.s Op de Maashaven had je achter luik 5 een klein luik.
Iets met Ton.......
afmetingen 2 a 3 meter bij een meter of tien?
Er lag meestal allerrlei troep in
Weet iemand de naam nog??????????
Il parle Il a parle