Van Uden

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Die Smitboot in Rio was de 'Poolzee' Jos. Die jongens hebben daar in totaal 6 weken liggen wachten tot hun sleep eindelijk klaar was.
Als ex Smit man ging ik natuurlijk ook effe buurten om te kijken of er soms oude maten aan boord zaten, maar behalve de kapitein ('Zure Jaap'), zaten er verder geen bekenden aan boord.

Wel kon ik voor een appel-en-een-ei fotocamera's, wereldontvangers en nog veel meer kopen, want na een maandje Rio had niemand meer een rooie rotcruzeiro om nog effe de wal op te gaan om een 'Brahmachop' of 'Antartica' te kopen of om effe een punt te zetten.

Nee, de 'vaste verkeringen' stonden bij die mannen op een heel errug laag pitje toen de financiële middelen uitgeput waren. Dat vonden wij van de 'Thameshaven' natuurlijk helemaal niet erg!
Mooie handel trouwens die Nikons en die Sony's!

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ja Mariner, nu herinner ik me het weer.
Vroeg ze ook nog waarom ze niet in de buurt van de Noordpool zaten. :lol:
Heb daar niet echt vrienden gemaakt. :wink:
En dan ook nog Zure Jaap als ouwe...die zal ook wel niet blij geweest toen hij hoorde dat Haarlem dat zootje ongeregeld uit de kuip met 3-0 op hun kloten gegeven had. :lol:
Feyenoord, nu we het er toch over hebben...
Met een van de EAC schepen lag ik in Rotjeknor en Feyenoord had weer eens lekker op zijn sodemieter gehad, er stond een foto in de telegraaf, dat die keeper Pipo, Eddy Treitel, de bal tussen zijn benen door liet glijden.
Ik aan dek met die foto. :lol:
Zitten we G...GL...GV...DD. op een Deense boot en dan kompt er een Hollandse stuurman op maandagochend... :twisted: :twisted: :roll:
Er was bijna en spontane staking uitgebroken. :lol:
Tja, je bent en blijft Ajax-fan en op lager niveau Haarlem-supporter en nog lager niveau een Echte EDO aanhanger. :wink:
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

arjen1+10 Berichten geplaatst Geregistreerd op: 09 Dec 2006Berichten: 13Woonplaats: zwijndrecht Geplaatst: 22 Mrt 2007 09:14 pm


Verplaatst vanaf het topic: Even Voorstellen

Mariner schreef:Hallo Arjen,

Zou 't kunnen dat wij samen op de Thameshaven gevaren hebben zo ongeveer in 1980/1981?

Ik was toen derde stuurman op die bak.
ja dat zou kunnen als jij de gene bent die een vriendin had in santos en van wie ik een boekje portugees leren had geleend dan heb ik bij je aan boord gezeten
grt arjen

Hallo Arjen,
Mariner had waarschijnlijk, zoals de meeste vrijgezellen aan boord, vriendinnetjes in Santos, Rio, BA en Montevideo.
All the best
Jos

Klopt! Ik had hele stevige verkering met de bijzonder fraaie roodharige Dora. Uiteindelijk nix geworden trouwens, maar toch een mooie tijd gehad.

Heb jij nog foto's uit die tijd? Ik heb eigenlijk helemaal geen plaatjes uit die illustere en mooie Havenlijnperiode.
Mariner

Hallo Mariner,
de bijzonder fraaie roodharige Dora
Die ken ik uiteraard, toen ik op de "Eemhaven" zat was de "Thameshaven" net een paar weekies geleden vertrokken.
Dora zat in de "Hamburg Bar" als een kniertje tranen met tuiten te vergieten. :(
Mio Amore Marinero official barce Thameshaven... :cry: :cry:
Met veel pijn en moeite heb ik haar een trinkie kunnen aanbieden.
Dora was echt geen butterfly, we hadden het allemaal met haar te doen.
Maar ja, ze moest toch voor haar bambimo zorgen, voor haar ouders, haar broertjes en zussies, haar grootouders en haar neefies en nichies. :(
Ik ben benieuwd of je nog een foto van haar hebt. :wink:
All the best
Jos

Hallo Jos,

Ja zo ging dat. Er moest tenslotte wel iedere dag brood op de plank komen en ik was nog wel zo verstandig dat ik geen maandbrief bij Maria van de Hamburg Bar had lopen. Dus tsja, Dora moest toch wat. :lol: Net zoals alle andere dames van de Rua General Camara trouwens.

'k Moet nog wel ergens een foto van 't meisie hebben. Dat wordt wel zoeken, maar tzt zal ik haar eens aan 't forum voorstellen
Mariner

Hoi Mariner.
Ja laat die Dora eens zien,want Dora van de Hamburg bar had vele maandbriefen via Maria lopen.
En zoals Maria altijd pleegte te zeggen RONNY ben je geil pak een bijl een tik weg pik.
Helaas is deze dikke maar gezellige dame overleden in haar zetel in haar eet tentje een stukje veder op in straatje pistolero naast de scorpio hotel.
Ronny

Dora wist meteen wat voor "vlees" ze in de kuip had.
We waren met drie man de wal op.
Due: Enginero, zei ze na het zien van de rouwrandjes onder de nagels van de zevende machinst. :lol:
Due: Sparrekie zei ze tegen de sparks met bril. :wink:
Due: Official zei ze zwijmelend toen ze in mijn blauwe kijkers keek die een verre blik verraadden vanwege het eindeloos turen in de vertes met de vraag: wat ligt er achter den einder? :lol:
Wordt weer tied om te gaan pitt'n.
All the best
Jos

Heren,
de Hamburg bar in Santos,die was toch in de een straat met een Juan of zo,of ben ik nou helemaal alles vergeten,
Volgens mij lwas de Hamburg bar de laatste kroeg aan de linker kant van de straat,Een paar meter ervoor had je een hotel????????????
groetjes van een ouwe stapper uit Breda Cor
Mariner schreef:Klopt! Ik had hele stevige verkering met de bijzonder fraaie roodharige Dora. Uiteindelijk nix geworden trouwens, maar toch een mooie tijd gehad.

Heb jij nog foto's uit die tijd? Ik heb eigenlijk helemaal geen plaatjes uit die illustere en mooie Havenlijnperiode.
zal ff in de verzameling kijken kijken of ik er nog foto's van heb ik was op de thameshaven de ass eng die van de binnenvaart afkwam
grt arjen

Weet ik nog Arjen.

Donker haar en een snor toch?

Die cursus Portugees had ik op mijn beurt overigens weer van Hansje de Smit geleend, schiet me nu te binnen.

Onderstaand op veler verzoek:

DORA uit Santos;

(Mooie tijden! )
Mariner

Dora mag zo in het praatcafe beginnen.

Groetjes Jos2

goh........wat 'n stuk !!!
best de zonde waard, niet dan?
mzzl, pete

Hallo Jos, zeker om je schoenen te poetsen :o
Gr.Gerrit

Heb wel eens voor een minder prakkie moeten bidden
EefH

hallo

deze dora is ook bij mij bekend, evenals zovele daar .
heb altijd met veel plezier in santos gestapt was voor de meeste van ons onze tweede thuishaven, de langste periode in santos is voor mij 6 weken geweest waarvan er 4 op loods 12A een financieel fieasco is het wel geworden.

trouwens op de rua genea;l camra was de laatste tent de sweden bar die lag naast de hamburgbar.

heb nl bij de khl gevaren zodoende.
groetjes r sijmonr ( sijmpie)

Sorry mannen,
Vanmiddag wandelend met mijn hond,frisse wind door het koppie,
kwam ik tot de conclusie dat ik de Hamburg bar verwisselde met de London bar .
London bar was eigenlijk mijn vatse route in Santos wat een mooi spul was daar.
Trouwens we namen wel eens de taxi naar de PLAYA (in de zestiger jaren)
dus geen toerisme,en gingen daar de bars binnen.Daar was echt het neusje van de zalm aanwezig.
groetjes uit Breda Cor

bbq in B.E heb er toch nog wat gevonden.
grt arjen

Leuk Arjen!

De Assado in BA op de Thameshaven.
Sjezus wat ben ik toen Lazerus - met een hoofdletter - geworden van die Argenteringtijnse sulfietwijn. En de volgende dag een koppijn...... niet normaal meer! :oops:

'k Zie wel dat ik op die foto's meer haar had dan tegenwoordig 't geval is. Allemaal eraf gezopen in de loop der jaren denk ik. Die baard heb ik trouwens nog steeds. :o
Mariner

De enige foto van dat feestje die ik bezit;

Met vlnr. 4e wtk ???, collega 3e stm Jan Frans van der Hoek, ll stm Jan ???, 4e wtk (of assistent?) Baak en 3e of 4e wtk Hansje de Smit.
Mariner

Hallo Arjan,

Lagen jullie toen ook in die dokken in de binnenstad
Darcina A of B of C of D.
Poort uit 25 de mayo,straatje van alles Tante Dien in het lichtschip?????????
Heb daar bij de meisjes wel eens lopen bietsen voor een drankie para mi,was total los.
En gekregen ook van die schatjes,
Groeten uit Breda Cor
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Bericht door Mart Hoogedoorn »

In 1979 voor de eerste keer in Santos met de Ogden Thames, uiteraard gestrand in de General Camera.Varende zonder vaste woon of verblijfplaats,na scheiding in 72, met een ''pittstop'' in El Salvador,in Santos opnieuw gestart uiteraard met de hulp van mijn vriendin, en uit de woeligebuurt vertrokken naar het binnenslands gelegen Campinas en daar een huisje gebouwd.Werkend voor de yankee dollar,and ''no questions asked''best vol tehouden in Brasil, nu na tien jaar aan de kust gewoond te hebben weer terug in Campinas levend van gedeeltelijke pensioentjes,maar altijd enige kouwe snuffels in de koeler , ben ik best tevreden hier
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

,,COOLHAVEN''.
Afbeelding
[Scheepsrevue L.Meylof.]
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Bericht door leo-shof »

goeie avond allemaal
ben net terug uit canada , ben daar bj mijn zwager geweest en hoorde van hem dat hij vroeger gevaren had bij gebr van uden , op zuid -amerika .als jongen van de zeevaartschool uit scheveningen.als 5 de machinist ??? (dacht ik
heb zijn monserboekje nog gezien (vergeten te fotograveren ,domdom )
is begonnen op de ss delfshaven in 1952 , daar tussen nog 2 of 3 schepen.
en heeft de parkhaven helpen afbouwen ,en is in hamburg van boord gegaan , als assistend 4de machinist , door familie omstandigheden , niet meer gaan varen
maar geemigreerd naar canada in 1958 (is daar ook niet rijk geworden !)
heb ook nog een rekening gezien van zijn pak gemaakt bij : ??? cohen
in de scheeptimmerman straat te rotterdam (ook vergeten te fotograveren )

zijn er nog mensen die hem soms kennen ????

zijn naam is hans kamler , kwam uit kwintsheul en is nu 73 jaar oud

vr grt leo
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
rob niezing (R.I.P.)

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Mogge,

Geen onderscheid tussen k.h.v. en g.h.v.? Alstublieft
de Schiehaven k.h.v. leuk scheepie van Van Uden

gr Rob
Afbeelding
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M/S. MERWEHAVEN 1948 (1)
rob niezing (R.I.P.)

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Afbeelding

Nassauhaven Kopenhavendienst v Uden R'dam Kopenhaven Aarhus




Gr.Rdam
rinus

Bericht door rinus »

dat was een leuke dienst die sont dienst heb hem met de Leuvehaven een driekwart jaar gevaren


Plaats reactie