Info & foto's gezocht
Heb een paar jaar terug tijdens de Furieade a/b van de 'Elbe' met z'n dochter zitten praten.
De frustraties over de miskenning van haar vader èn het feit dat zijn chef Gerrit L. alle eer voor de ontwerpen van Clyde/Elbe e.v. kreeg, (of naar zich toe trok) zit de familie Hoogenbosch nog altijd errug hoog!
De frustraties over de miskenning van haar vader èn het feit dat zijn chef Gerrit L. alle eer voor de ontwerpen van Clyde/Elbe e.v. kreeg, (of naar zich toe trok) zit de familie Hoogenbosch nog altijd errug hoog!
Kort rood haar en half in de veertig Roy!
Maar effe voor de argeloze & onwetende Kombuisgangers een al eerder geplaatst plaatje van de 'Zwarte Zee';
En haar vermeende Amerikaanse "kopie", de 'Statesman' (ex 'Alice L. Moran');
(Zoek de overeenkomsten! )
(Plaatje geleend van Tugspotters. Vinden ze vast niet erg! )
Maar effe voor de argeloze & onwetende Kombuisgangers een al eerder geplaatst plaatje van de 'Zwarte Zee';
En haar vermeende Amerikaanse "kopie", de 'Statesman' (ex 'Alice L. Moran');
(Zoek de overeenkomsten! )
(Plaatje geleend van Tugspotters. Vinden ze vast niet erg! )
De leeftijd zou kunnen kloppen, maar ja die haarkleur wil bij dames wel eens overeenkomen met die van een kameleon.
O ja, de overeenkomsten tussen de zeeslepers:
Masten en binnenkant boeing zijn creme geschilderd.
Binnenkant brugvleugels zouden beide licht groen moeten zijn.
De romp is in iedergeval zwart.
Tsja, dan het silhouet.
Ondanks wat typische Amerikaanse trekjes, komt de indeling toch aardig overeen met de Z. & W.z. Dat korte achterdek kon die Yanken nog wel eens opgebroken zijn. Daar zijn wij in Holland nooit zo van gecharmeerd geweest.
Maar verder, ja ik blijf toch bij m'n standpunt. Dat kom je trouwens al gauw bij me tegen hoor.......................
m.v.g. Roy
O ja, de overeenkomsten tussen de zeeslepers:
Masten en binnenkant boeing zijn creme geschilderd.
Binnenkant brugvleugels zouden beide licht groen moeten zijn.
De romp is in iedergeval zwart.
Tsja, dan het silhouet.
Ondanks wat typische Amerikaanse trekjes, komt de indeling toch aardig overeen met de Z. & W.z. Dat korte achterdek kon die Yanken nog wel eens opgebroken zijn. Daar zijn wij in Holland nooit zo van gecharmeerd geweest.
Maar verder, ja ik blijf toch bij m'n standpunt. Dat kom je trouwens al gauw bij me tegen hoor.......................
m.v.g. Roy
- Rob van Leeuwen
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
- Locatie: Echteld
lloydsman
LLOYDSMAN was built by the Robb Caledon Yard at Leith in 1971 for United Towing of Hull.
I took this towards the end of 1974 when she was based at Greenock during the "Cod War" wit Iceland when she was engaged in some nerve shattering moments with the Icelandic Navy gunboats.
She became SALVISCOUNT in 1979.
Rob.
Roy blijft verdacht stil
Dan maar nog effe inhaken op de opmerking dat de A-Klassertjes van Smit-Lloyd gekopieerd werden.
Dat klopt, beste Roy, dat klopt
Maar dus wel met toestemming van Smit-Lloyd zelf en in samenspraak met de huiswerf van Smit Haven, Bodewes Millingen.
En zo ziet een A-Klasser er dus uit als je er een Terminal Tug van maakt;
(Bron: TUG)
Dan maar nog effe inhaken op de opmerking dat de A-Klassertjes van Smit-Lloyd gekopieerd werden.
Dat klopt, beste Roy, dat klopt
Maar dus wel met toestemming van Smit-Lloyd zelf en in samenspraak met de huiswerf van Smit Haven, Bodewes Millingen.
En zo ziet een A-Klasser er dus uit als je er een Terminal Tug van maakt;
(Bron: TUG)
Hallo Mariner,
Eigenlijk was ik voornemens om niet meer olie op het vuur te gooien. Het is 't me in feite niet waard om m'n gelijk te krijgen. Wel wil ik graag met argumenten m'n stellingname verdedigen c.q. onderschrijven.
Als ik vanavond tijd heb, zal ik m'n opinie vanuit een wat uitgebreidere invalshoek toe lichten.
Ja, die terminal slepers lijken wel een een kombinatie van een A-boot en een vroege Europoortsleper. Ik kan me deze slepers nog goed herinneren. Mooi spul hoor !.
Drijven ze nog ?.
m.v.g. Roy
Eigenlijk was ik voornemens om niet meer olie op het vuur te gooien. Het is 't me in feite niet waard om m'n gelijk te krijgen. Wel wil ik graag met argumenten m'n stellingname verdedigen c.q. onderschrijven.
Als ik vanavond tijd heb, zal ik m'n opinie vanuit een wat uitgebreidere invalshoek toe lichten.
Ja, die terminal slepers lijken wel een een kombinatie van een A-boot en een vroege Europoortsleper. Ik kan me deze slepers nog goed herinneren. Mooi spul hoor !.
Drijven ze nog ?.
m.v.g. Roy
Hallo Roy,
't Is niet 't idee om olie op het vuur te gooien hoor, maar 't is vrijdagavond en ik ben een beetje in een jolige/opstandige bui. (En dat zonder dat er een druppel spiritualia in het systeem zit )
Je hoeft wat mij betreft geen onderbouwde uiteenzettingen te geven en over die suppliers van Wimpey heb ik het al helemaal niet.
Of die havenbootjes nog drijven? Heb daar vorig jaar eens een vissie over uitgegooid, maar nog nix gevangen.
't Is niet 't idee om olie op het vuur te gooien hoor, maar 't is vrijdagavond en ik ben een beetje in een jolige/opstandige bui. (En dat zonder dat er een druppel spiritualia in het systeem zit )
Je hoeft wat mij betreft geen onderbouwde uiteenzettingen te geven en over die suppliers van Wimpey heb ik het al helemaal niet.
Of die havenbootjes nog drijven? Heb daar vorig jaar eens een vissie over uitgegooid, maar nog nix gevangen.