Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

DE Roeitocht

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heeh Jos,

Bedankt voor het "omhooghalen" :lol: van de site EN bedankt voor de goeie "tip".

We zullen nog maar even afwachten OF het een "fameuze tocht" wordt, maar onder het motto van " aandacht trekken" zal ik binnenkort een klein "samenvattinkje" naar deze afdeling van de KNRM sturen en wie weet, misschien rollen we "van't een in't t'ander" :wink: :roll:

Horens
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Heren,

excuus voor de lange afwezigheid, ik zal morgen een berichtje plaatsen met de stand van de bankrekening.

m vr groet, Leo.
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Jos ,Harry en allen

het lag al in de planning bij me om de topic weer omhoog te halen vanavond ,uiteraard weer met een stukje geschiedenis , maar de nuttige info van Jos,deed me nog even wachten ,want dat wou ik dus niet gelijk ondersneeuwen ,maar nu ons roeislachtoffer het gelezen heeft en met hem uiteraard nog anderen ,zal ik er nu toch maar weer een stukje uit den Helder opzetten ,ook weer uit het boekwerk,tussen Haaks en Nieuwendiep van Ger van der Burg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groets Bram :D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Geschiedenis

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heeeh Brammetje,

Buitengewone verhalen en ik vraag me iedere keer weer af " waar halen die gasten de moed vandaan"

Ik las toevallig een verhaaltje van een Engelse reddingsboot " die nooit weer terug kwam" 25 jaar geleden en 16 kerels "gone with the wind" :cry: ik zal het naar je sturen, kan je het plaatsen, "kompu wizzzz die je bent :lol: :lol:

Twee dagen terug was het OOK 25 jaar geleden dat de "Grootste Maritieme Ramp" in de Canadese geschiedenis plaatsvond, de:

" Ocean Ranger" een naam die nog steeds bij mij kippevel EN een rilling langs m'n ruggegraad opwekt.

Ik zat 25 jaar geleden samen met velen van mijn toenmalige kollega's in de RadioRoom van onze operationele basis in Tuktoyaktuk aan de bevroren Canadese Beaufort Sea, naar de verschillende stemmen van de schippers en allerlei personen bij de ramp betrokken te luisteren, je kon van lieverlede de "paniek" in hun stemmen horen kruipen EN toen het allemaal over was, waren er 84 " broers, neven, vaders, manen" WEG.

Je vergeet zoiets NOOIT weer EN voelt je machteloos EN hebt moeite om je kwaadheid te bedwingen als je af en toe de een of andere van de pot gerukte "halve zool" tegenkomt, die over scheeps "veiligheids materiaal" praat alsof het een "nieuwe koffiepot" is waar je nog best even "zonder kan" :evil: :evil: :evil: :evil:

DUS " Een tik an de pettuh" voor "de jongens"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

:D Hoi Bram, :D

Die ouwe verslagen blijven boeiend, prachtig gewoon!

Vr. gr. Albert :D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Harry ,Albert en all
Buitengewone verhalen en ik vraag me iedere keer weer af " waar halen die gasten de moed vandaan"
Ik wil hier wel even een klein tipje van de sluier wil ik wel oplichten,over het redden en moed hebben, als je opgegroeid ben in omstandigheden ,dat je op je tiende al moest werken op de kade of visserij ,of als je een meisje was op de boeten zolder ,en de helft van je familie op zee gebleven is, en opgegroeid zonder financiele achtergrond wordt er iets in de genen gekweekt van overleven,of het nu familie is buren of vreemden,de zee schept een band,en bij elke storm wordt de vrouwen angst omgezet on mannenmoed{in het verleden}en uiteraard speelde ook de eer en het reddings loon mee.en als ik zelf heel eerlijk ben,zit ik liever op zee met een goeie vlet dan met een super tanker in slecht weer.
Er is een Oosterse gezegde :
Riet buigt met de storm mee
een starre eik breekt

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend
Groets Bram :D
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Kombuisers
hier het verhaal wat Harry gelezen heeft over de vermiste Engelse reddings boot

Afbeelding


Harry bedankt voor het opsturen.

Groets Bram :D
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Beste Mensen,

we hebben maar liefst 1865 Euro in kas t.b.v. Harry's roeitocht over de IJssel !

Iedereen die heeft bijgedragen hartelijk dank namens Harry en de KNRM, ik heb net het boekje van de KNRM binnengekregen waar de nodige verslagen in staan, de centen kunnen wat mij betreft niet op een betere plaats terecht komen.

m vr groet, Leo.

ps: ben met het mooie weer maar weer begonnen met roeien in het bootje, tegen 2008 moet ik toch een beetje conditie hebben niettan ?

pps: ik schaam mij diep, had nog steeds het geld voor Bram z'n schilderij niet overgemaakt, is bij deze gedaan en de stand is aangepast :oops:


Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

RECHT zo die gaat!!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Allemaal,

NOU, daaaaaat is met recht "Ouwejongens Krentebrood" EN, ik heb een toezegging van Lloyds Register North America zoals reeds eerder vermeld van 1000 Euro. ( kwestie van "boekjaar")

Nu heb ik altijd een instelling van " De huid NIET verdelen voordat de beer is geschoten" echter in dit geval reken ik dit als " zo goed als " IN KAS"

Da's dus 2865 Euro's
en DIK over de helft van de "geplande 5000 Euro's"

Allemaal nogmaals bedankt EN
"RECHT ZO DIE GAAT": :D :D

En uuh wat dat "schamen betreft" Leo, DAT loopt wel los, het is een goeie tijd van't jaaaar, neem d'r maar een pilsje op van me :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

2865 Eurotjes zijn er al binnen! Een mooi bedrag dat nog steeds groeit.
En al die centjes zijn nodig om te zorgen dat de redders dat kunnen doen wat je hier onder kunt lezen.
Natuurlijk is (bijna)iedereen al donateur van de KNRM en heeft dit blaadje zelf al in de bus gehad, maar voor die enkele kombuizer(in) die toevallig vergeten is :wink: zich aan te melden,
is dit misschien net het duwtje in de rug om de laatste stap te zetten. :-D

Albert

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"


Plaats reactie