Bemanningslijsten.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 767
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Beste Kombuizers.

Gelieve mij, geen bemanningslijsten meer van de Willem Ruys toe te zenden. Pffffffffffffff
Old sailors never died.

Gr Willem V.

Gast

bemanningslijsten

Bericht door Gast »

Willem,
Wat jammer. Ik had nog wel opzoek gewild naar de bemanning op laatste reis van de Willem Ruijs. Als ik die lijst nog vind zal ik hem er zelf, als GAST, opzetten. Tot 1970, de fusie, kan ik nog wel wat terug vinden in het archief van mijn zwager in Rotterdam. Dit voor eventueel belangstellenden met gerichtte vragen en hoopjes geduld.
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 767
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Willem Visser schreef:Beste Kombuizers.

Gelieve mij, geen bemanningslijsten meer van de Willem Ruys toe te zenden. Pffffffffffffff
Hallo Jan.

Ik bedoelde dit eigenlijk met een knipoog, maar het valt niet mee om dit in zijn geheel uit te tikken, het waren 354 functie's en bemanningsleden.
Ik ben er ongeveer 2 uur mee bezig geweest en moest iedere keer schakelen tussen het forum en de pagina waar ik het op had staan, ook dat koste tijd. Maar je mag de volgende best naar me toe sturen en dan zien we wel weer.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
ronny

Bericht door ronny »

Hoi Willem.
tik het eerst in een word document en dan kopieeren en dan pas op het forum plakken is makkelijker denk ik.
en als je dan een nieuwe lijst van de W.R. moet maken hoef je de funktie's niet meer in te voeren maar alleen de namen.
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 767
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

hallo Ronny.

Het maakt niet veel uit of ik het in Word of direct bij het bericht uit tik. Het enige voordeel bij Word is dat je het kan opslaan en de volgende dag verder kan gaan. Bij sommige functie's die veel voorkomen heb ik kopieeren en plakken gedaan, dat liep gesmeerd. Om een lijst te gaan maken zonder functie vind ik persoonlijk maar niks, het is toch altijd leuk om te zien wat voor een functie iemand had aan boord.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Gast

bemanningslijsten

Bericht door Gast »

Nadat Willem Visser zich tot tweemaal toe dankzij ondergetekende blauwe vingers heeft zitten tikken, zal ik zelf de LAATSTE aanmonsteringslijst van de Willem Ruys maar uittikken. 40 jaar geleden, januari 1965 werd zij aan de Italianen overgedragen en deze maand 10 jaar geleden op
2 december 1964 zonk zij voor de Oost Afrikaanse kust na brand

Laatste aanmonstering M.S. Willem Ruys 16 oktober van Rotterdam
Gezagvoerder
H. van den Heuvel
1e stuurman
P.J.A. Boot
2e stuurman
T.K. Dorama, R. v.d. Woerd, W.A. Verploegh
3e stuurman
W.L. Kuiper
4e stuurman
H.G. Ruhaak, M.A. Hartog
telegrafist
G. Koops, C. v.d. Vaart, E. v. Montfoort, H.J. Boekelman
Hoofdwerktuigkundige
H.J. v.d. Hum
2e werktuigkundige
C. Belder, J.E. v. Os, J. Paans
Dd. 2e werktuigkundige
J.A.D.M. Kouters
3e werktuigkundige
W. Roelse, R.H.E. v. Beek, J.W. Weenink, W. Blanken, J. v. Weeghel, L. Koorn. R. Rothe
4e werktuigkundige
A.G.. v. Grieken, M. Hoogland, J. Haring, F.C. Ermans
5e werktuigkundige
E. Jansen, F.M. Vermeulen
Ass-werktuigkundige
H. Gillissen, J.C. Moerland, J.J. Starrenburg, J.R. de Waal
Leerl. werktuigkundige
G.H. Pragt
1e electricien
J.G.. den Boer
2e electricien
A.. v. Nijnatten, I. Koszo
Schrijver T.D.
J.A. Draaier
Scheepsarts
J.J.P. Groeneweg
Verpleegster
E.C. Melchers, M.J.C.M. Mastboom, A. Keus
Verpleger
H.J. Kropman
Administrateur
W.E. Penning, A.P. Herlaar
Adj. administrateur
W. de Krieger, D.G. v. Weel
Scheepspolitie
A. Veenendaal, J.A. van Duin
Bootsman
J. v. Schaik
Timmerman
F. v. Dijk, N. Lindhout
Brandwacht
J. Vlielander, D. Dijkhuizen
Kwartiermeester
P.J.H. Bos, L. Zijlstra, P.S. Zom, D.K. Ouwehand, C.J. Naderom
Dd. kwartiermeester
A. Stout, B.M. Peperkamp
Ramenist
J.H. Meulenbelt
d. Lampenist
P. v. Leeuwen
Dd. Kabelgast
S. den Heyer
Matroos
J. Batist, W,H, de Meyer, J. v.d. Meer, R.B. Sterrenburg, P.C. Huls, E. Weber, F.J. Schwartz, N.R. Leegstra, A.J. Overdijkink
Matroos o.g
B. Rikkers
Leerling Matroos
M.J. Eekma, A.A. Joosse, Y.G. Kuiper, R.R.A. v. gent, W.J. Beerens
Dekjongen
J.L. Simons, J.A. v.d. Scneer, A. Kornalijnslijper, J.R. Pegman, P.G. v. Beek
Voorman
W. v. Gelder
Dd. magazijnmeester
P. Janssen
Werkman Alg. Dst.
H.J. v.d. Ark, J. Vallejo, E.J. v.d. Ent
Dd. Werkman Alg. Dst.
D. Roggeveen, P.W. Millenaar, L.J.A. v. loon
Olieman/Stoker
C.P. den hartog, J. de Vries, .J.W. Oosterberg, P.C. v.d. Ploeg, W. Hooimeyer, E.J. Buiter, P.L. de Dreu, H. v. Munster, R. Hobers, H.R. Langeveld,, A.M.G. Konings, P. Kalkman, J. Gaakeer, E.R. Molemans, M. Klaassen, A. Jumelet
Handlanger
A.G.C. Baams, R. Vrolijk, J.F. Heyne, A.F.M. Hayemaaye, C. Kosterman, F. Bannink, J.P.D. v. Beek, P.G. Brugman, A. Olthuis, P. v. Leeuwen, R. v.d. Bosch, H.L.W. Huismans
Hoofdass. administrateur
A.A. Calame, W.J. Wemelsfelder
Ass. administrateur
B.H.J. Sak
Secretaresse
N.C. Goewie, E.P. TolHuizen
Bagagemeester
P.J. v.d. Hall
Sportleider
J. Haftka, M. v. Dijke
Chef kapper
A.E.J. Antheunissen
Ass. Kapper
H.G. v. Litsenburg, J.W.W. Wustefeld, J.J.W. Verhaagen
Verkoopster
G.J.S. v. Driel
Drukker
J. v. Rij
Violist
J.P.M. der kinderen
Bassist
H.A. de Vries
Pianist
H.J. v. Mill
Entertaainer
A. v. Tol
Fotograaf
T. Roest
Ass Fotograaf
P. v.d. Vorm
Restaurateur
J. Morree
Adj. restaurateur
H.M. Florijn, A. Sieber
Chef Hofmeester I
C.T. Kwant
Proviandmeester
J. Slieker
Ass. proviandmeester
J.A. Volk, A. Snoei, G.J.M. Karst
Barkeeper
L.P. Mastenbroek, F, Tekenbroek, H. Kruik, . Sint, J.A. Planje, G.J.W. Roessingh van Itterson
Schrijver Rest.
H. v. Wijngaarden, B.T. v.d. HAM
Dekhofmeester I
C.J. v. Kinderen
Huttenhofmeester I
F.W. Cavalje
M
Nachthofmeester
J.W. Rijnders
Ass hofmeester
P.G. Verweij, F.A. Luesken
Pantryman
W.M. v. Leeuwen
1e patissier/dd. pantryman
W.J.C. Kortland
Chef Hofmeester T
E. v. Hage
Hofmeester
H.R.H. Kamphuis
Dekhofmeester T
C. Jumelet, G.A. v. Zuilichem
Chef hofmeester T
M.G. v. Vulpen
Huttenhofmeester T
T.J. Mondt,J.F. Brugman
Nachthofmeester T
M. Aart de Jong
Ass. hofmeesterT
A.H.M. Drieshen, H. Brokking,
1e Barkeeper
W. Michaud
1e Pantryman
W.T. Mos, J.A. v.d. Adel, W.I. Maaswinkel
Werkhofmeester
T..I. Wight
Linnenmagazijnmeester
J.H. Boon, D. Wijnstok
Ass Linnenmagazijnmeester
F.E.L.M. Hoogendoorn
Hofmeesteres
T. de Vries, G.A. de Groot, A.C. Graal, A.W. Holtrup, D. Smith, I.N.J. Luteijn, W.M.G. Creemers, H.P. v. Son
Chef Kok
J.H. Hollaar
1e kok
W.M.J. Bogaers, P. v.d. Berg, P.K. Westdorp, T.M. Hunck, J. Schepers
2e kok
J. Koning, H. Arkeveld, A.M. v. Schagen, A.A.M. Valen, J.P.H. Hendriks, H. Roskam, A. v. Eysden, L.J. Andringa, J. Brunt
3e kok
F.J.F. Risseeuw, H. Louwman, , D.G.E. Bakker, E.P. Hunterslag, F. Helfrig
Ass kok
L.J. Overbeeke
Dd. ass. kok
J.H. Wierstra
Patissier
A.H.A. Olthoff, W.J.G. Kramer, J. de Snayer, C. Geensen
Bakker
P.C. Plantefeber, H.A.C. de Kok, .J. v. breda
Slaher
J. Volmer, P. Leenstra, K. v.d. meyde, C.v. Zadelhoff
Koksmaat
A.C. Reeb, J.F. Persijn, J.A. Bijleveld, B. Elia, . Jonathans, P. Lammerts v. Bueren, C.L. de Creme
Bediende
J.M. Ahsman, J.W. Alessie, S.P.H. Alkemade, M.M. Aponno, D. Barnhoorn, P. Beekman, C.M. Beljaars, V.J.M. ten Berge, F. Bertens, H.E. Blaauw, J.H. Blansjaar, P.A.G. Bleyenga, J. Blom, M. v. Boeyen, D. Bok, W.G. Bosdijk, R. v.d. Broek, M.R.E. Broers, J.. Bron, J.A. Brouwer, D.A. de Bruyn, C.J.A. Buisman, J.H.R. v.d. Bunt, J.F. Bijlsma, C.G. Callaars, R.A.W. Capel, H.C.E. Charlouis, J.R. Coopman, J. Dekker, A.J. Delil, H. Draaisma, R.P. Drent, A.G. Dumas, F. Dutrieux, G.T. Duyn, J. Dijkhof, G. Dijkstra, R. Eekhof, D.P. van Egmond, E.M. Embregts, J.P.S. Engel, A.M. Farla, R. Gabriel, J. v. Geer, J.E.F. Geysels, T. Gielen, R.P. Godderij, J.A. Gombert, J. Grinwis, H. Guldenaar, H.S. Haeck, H.P. Hagedoorn, J.M. Hanoch, R.E. Harmsen, D.J. Hartman, T. van Heezik, W.H. van Herk, C.F. Hermans, R. Hilling, M.P. v.d. Hoek, C. van Hoeven, W.J.E. Hofman, T.W.G.M. v.d. Hoogen, E.G. Hoogkamer, `P.W. Hoogstraten, T.J. v.d. Horst, J. Huizinga, A. Hunnego, H. Huygen, B.E. Ides, H. v. Ingen, B.R. v.d. jagt, H.G. Jansen, S. Jellema, A. Jongejan, B.G. Jongen, C.J.M. Jongerius, R.H.F.G. Kamphuis, J.H.F.M. Kamps, H. Keizer, C. van Kekem, G. Kerkman, E.V.L. van kesteren,R.P. Keyzer, W. Knot, J. Kock, E. Kolkman, E. Koopman, L.G.J. Koopman, A.J. Koppe, J. Kranenburg, J.. Lammers, L.E.G. Lans, R.E. de Leeuw, H. de Leeuw den Bouter, A.R. D. Lentze, J.G. de Liezer, J. Loos, J. Lowensteyn, J.B.C.G. Loyens, K. Mac Lean, J. de man, J.P. Meeuwissen, W.R. Meurs, J.P.D. Moerbeek, H.A. Mogendorff, J.A. Montijn, S.P.M. Moolenaar, J.A.M. Moons. D.. Moree, K. Mulder, K.M.G. Mulder, A. Muris, J.M.C. van Nederpelt, N.. Nobbe, J.H. Nokkert, E. Noya, T.G.C. Oey, J.J.N. Oldenburger, R.E. van Oostrum, P.A. van ooyen, B. van Os, H.M. Otter, A.S.I. Otto, D. Palte, P.W.M. panis, H. Pegel, H.J.F. v.d. Planl, L.J.J. v.d. Plas J.L. Poelakker, A. Posthumus, M.K. Pot, L. reedijk, H. Roose, S.O. Roosemans, J.A.M. van Rooyen, G.A. Ruisch, H. Rumbiati, W..J. Rijksen, P.E. van Rijn, G.H.J. Scgraa, O. Schrader, R.E. van Schravendijk, G.J. Schrijen, O.W. Schumacher, R.P. Schwab, J.J.M. Schwiebert, J.J. Seinen, J. Serhalawan, J.M. Sigtermans, J.A. de Snoo, J. Spruit, M. Stam, L.J. Steendam, R. Styeinfort, M.J. Steinmetz, R.G. Steyvers, A. Stolze, H. Stooker, W.M.C. Swanenburg, W. Smart, D.W. tebbes, J.H.W. tempel, D. Tober, A.F.M. van Tol, R.H. Treffers, M. v.d. Valk, J.M. Vaneveld, J.P.G. v.d. Ven, F.J. Verbeek, G.M. Veringmeier, Y. Verveer, J. Vermeymeren, H.J.A. Vincken, H.J.M. Vis, J. Visser, W. de Vlugt, R.V. Vollmer, J.S. Voogt, A.C. Vreede, J. de Vries, R.H. Wermuth, S.P. Wesker, A.D. Westerveld, L.J. Westrik, B. Wichers, D. v.d. Wilden, R. Willemse, M.A. Willemstijn, H.P. Worotikan, R.T.K. Wreesman, F.L. Wittewaal, J.G.A. Wijnen, J. van Ysseldijk, C.J. van Zaanen, J.W. Zwaan, J.G. Zwierenburg, J.J. v.d. Zijden
HEHE!!!!!!!!! Dat was dat. Sorry Willem voor wat ik je eerder heb aangedaan. Terwijl ik zat te zwoegen, bedacht ik me , dat er in een aantal functies meer mensen werkzaam moesten zijn als de hiergenoemden. Dit waren dan mogelijk Indonesiesche en Chinese bemanningsleden, wier namen hier dan gelukkig niet bijstonden.
Langs deze weg, wil ik ook iedereen bedanken, die me het afgelopen jaar door bijdragen veel wijzer hebben gemaakt en wens ik iedereen een goed gepend 2005 toe.
groeten
Jan van der Pluijm
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dat was een hele klus, Jan!
Maar bedankt voor je inspanningen.
Ik vraag me af of er nog ruimte voor passagiers overbleef met zoveel bemanning...
All the best
Jos
Opa Joop

Willem Ruys

Bericht door Opa Joop »

Willem Visser schreef:
Willem Visser schreef:Beste Kombuizers.

Gelieve mij, geen bemanningslijsten meer van de Willem Ruys toe te zenden. Pffffffffffffff
Hallo Jan.

Ik bedoelde dit eigenlijk met een knipoog, maar het valt niet mee om dit in zijn geheel uit te tikken, het waren 354 functie's en bemanningsleden.
Ik ben er ongeveer 2 uur mee bezig geweest en moest iedere keer schakelen tussen het forum en de pagina waar ik het op had staan, ook dat koste tijd. Maar je mag de volgende best naar me toe sturen en dan zien we wel weer.
    Gast

    bemanningslijsten

    Bericht door Gast »

    Opa Joop/Willem,
    Die knipoog had ik echt wel door, maar vond het eigenlijk wel mooi om de eer van de allerlaatste monsterrol van de Willem Ruys in KRL dienst op het forum te zetten. Ik heb overigens een type fout gemaakt. De Achillo Lauro zonk niet 2 december 1964 maar 1994.
    Ik heb hier nog een bemanningslijst van de KRL. Heel wat korter, maar voor een vrachtschip uit 1965 toch aanzienlijk, als je bedenkt, dat de Indonesiers en Chinezen er NIET bij staan.
    Deze monsterrrol heb ik uitgezocht, omdat mijn zwager op deze lijst voorkomt. Hij is de bezitter van de komplete reeks LLoyd-Mails en ik mag soms wat van hem lenen.
    M.S. MISSISSIPPI LLOYD
    na aflossing Trippoli op 9 maart
    Gezagvoerder
    B. v.d. Berge
    1e Stuurman
    J.T. Voorbach
    2e Stuurman
    K. Stertefeld
    3e Stuurman
    A.E. Postma
    4e Stuurman
    C. Segaar
    Stuurmansleerling
    J.S. v.d. Kop
    elegrafist
    A.P. Vegter
    Hoofwerktuigkundige
    W. v.d. Toorn
    2e Werktuigkundige
    P.A. Verhage
    3e Werktuigkundige
    P. Berends
    4e Werktuigkundige
    H. Visser, J. van Buren
    5e Werktuigkundige
    B.J. Spa, F.J. Muller
    Ass. Werktuigkundige
    L.J.M. van Dijke
    Leerl. werktuigkundige
    G. Nauta
    Verpleger/schrijver
    W. Varkevisser
    Bootsman
    L.O. Blanke
    Timmerman
    F.F. Telkens
    Matroos/kabelgast
    N.Palte
    Matroos
    G.J. Andriesse, J. den Hollander, A.J.W.P. v.d. Bergh, A.J. de Vos, M. Jonker
    Matroos o.g.
    C.J. Siegenthaler, S. Bongers
    Dekjongen
    J.W.D. Leeflang, A. Nemethy
    Voorman
    P.J. Deckers
    Olieman/stoker
    H.A. Heskes, P. Kooy, B.C.M. de Kok, A. Jacobs
    Handlanger
    R. Vrolijk
    Hofmeester
    M.V.D.L.U.G.T. v.d. Lugt
    Ass. Hofmeester
    P.A. Abraas
    Kok
    L.D. Smits
    2e Kok
    A.M. Klaasse
    Bakker/koksmaat
    A.J. Valkenburg
    Bediende alg. dst
    R.O. Kleyne, P.C. v.d. Toolen, G.G.W. Lamboo

    groeten
    Jan van der Pluijm
    Gebruikersavatar
    frans52
    Berichten: 252
    Lid geworden op: 05 nov 2004 09:57
    Locatie: Betekom

    Bericht door frans52 »

    De ramp met de 'Achille Lauro'

    30 november 1994, Indische Oceaan

    De voormalige Willem Ruys, Achile Lauro.
    De Achille Lauro (voorheen Willem Ruys) heeft een ongelukkige geschiedenis. Voordat het in 1994 verging als gevolg van brand, werd het schip al achtervolgd door ongeluk. In 1971 ramde de Achille Lauro een Italiaanse vissersboot, waarbij één slachtoffer viel; in 1981 kwamen twee passagiers om, tijdens een poging aan een brand aan boord te ontkomen; en in 1985 werd het schip gekaapt door Palestijnen en één van de passagiers werd om het leven gebracht. Het duurde bijna 10 jaar om de Willem Ruys, 23.629 ton, te bouwen.

    De Italiaanse Achile Lauro in brand 100 mijl buiten de kust van Somalië.




    Nauwelijks was de Koninklijke Schelde uit Vlissingen begonnen of het uitbreken van WO II legde de bouw stil. Het schip heeft tijdens en na de oorlog de skynline van Vlissingen bepaald. De inwoners van het Zeeuwse stadje hebben het schip altijd een warm hart toegedragen omdat het gerucht ging dat er in het schip Joden verborgen zaten. In 1947 was het schip eindelijk af. De Willem Ruys, pendelde tussen Nederland en Oost-Indië tot het in 1959 wereldreizen ging maken. In het midden van de zestiger jaren vervoerde het schip migranten van Europa naar Australië, maar het werd uiteindelijk door Star Lauro uit Napels gekocht en herdoopt tot Achille Lauro om cruises te varen. Tijdens een van die cruises, op 7 oktober 1985 werd de Achille Lauro door Palestijnse terroristen gekaapt, waarbij 1 slachtoffer viel. In de zomer van 1994, niet lang voor het schip verwoest werd, is de voormalige Willem Ruys nog langs Vlissingen gevaren waarna het afmeerde in Antwerpen. Alsof het een afscheid betrof stonden veel mensen te kijken op de Vlissingse boulevard. Op 30 november 1994 voer de Achille Lauro voor de kust van de Hoorn van Afrika met 1.000 passagiers aan boord. Er brak een brand uit die zich snel verspreidde, de opvarenden moesten in de reddingsboten gaan. Terwijl de brand nog 48 uur voort woedde, maakte het schip slagzij naar bakboord. Toen een sleepboot een lijn aan boord probeerde te krijgen, kwam het einde. Het schip explodeerde en zonk. Merkwaardig genoeg gingen twee zusterschepen van de Achille Lauro - de Lakonia en de Angelina Lauro - ook door brand ten onder.
    (Met dank aan Hans Notebaart uit Oost-Souburg voor de info)


    frans52


    Plaats reactie