Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo Ronny en Ruud,

Is inderdaad een goeie zaak dat ze dat in Amsterdam hanteren, als je mensen gaat skippen gebeuren er rare dingen (Arklow....) denk dat het ook handig is voor de nieuwelingen aanboord daar is dan redelijk wat tijd voor om die af en toe een draai rond hun oren te geven :D en te zorgen dat ze uiteindelijk goed worden opgeleid.

Gelloof dat ze bij Vopak ook flink afgeladen varen misschien nog wel wat erger als bij Spleithoff.

Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Ragnar,
Wat Vopak deed weet ik niet, maar nu alles weer bij de bekende GB zit, zie ik vaak op de bemanningslijsten, stagiaires, en bijna altijd bootsman en 3,4 matrozen; op de toenmalige Broere Emerald, zaten ze ook behoorlijk aan de bezetting:Kapitein,3 stuurlui,2 machinisten,2 ass.,sparks,bootsman,5 matrozen,chef-kok,1 bediende,1 koksmaat/bediende en dat voor een een de kluiten KHV tankertje,want dat werd ie weer, na fin. problemen.
groetjes ruud
jurrie

Bericht door jurrie »

bemanning Inger , hoogstwaarschijnlijk kapt/ 1e+2e stm/1e+3eWTK/Kok /2 matr/ Stag = 9 man

gr jurrie
jurrie

Bericht door jurrie »

er is bij wijnne & barends dus ook precies uitgekomen ,wat 5 jaar geleden al was voorzien door mij . alleen nog nederlandse kapitein en wat verdwaalde machinisten en de rest rus,ukrainer en philipinos. je ziet dat de stagieres ook al uit de ukraine komen . dus hier hoeven nederlandse marofs of stags niet meer heen te bellen. en maar lekker volhouden aan plein public dat je toch zo dolgraag nederlanders zou hebben.

gr jurrie
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Ja Jurrie vraag me af waar al die Nerderlanders heen gaan ? Er zijn gelukkig nog wel een paar rederijen die Nederlanders willen hebben maar dat is echt dringen geblaze om daar een plaatsje te krijgen.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Os ben zuunig

Bericht door Eric »

Os ben zuunig, Jurrie.
Ik heb er een prima tijd gehad, en ben weggegaan om heel andere redenen, ik wilde gewoon eens die klote Baltic uit.
Maar ik heb toch wel dingen meegemaakt en gehoord die niet door de beugel konden.
Ik vraag mij echter wel af of het beleid van personeelszaken veel invloed heeft op deze situatie.
W&B betaald(e) niet slecht, er was altijd wel over verlofplanning te praten (al moest je daarna hemel en aarde bewegen om de beloftes na te laten komen) en ik vond toch dat er een familiale sfeer bestond tussen walpersoneel en zeevarenden.
Hoewel er ook mensen die dat niet leuk vonden, sprak mij het juist wel aan.
Ik ben toendertijd echt wel met gemengde gevoelens weggegaan, en als Piet me direct naar de Constance gestuurd had, had ik gebleven.
Maar dat was niet het geval, en achteraf heb ik ook helemaal geen spijt van die stap.
Ik heb bij GenChart een wereldtijd gehad, die ik zo weer over zou doen, ware het niet dat ik nu "gebonden" ben aan de wal.
Toen ik Piet mijn vertrek aankondigde vertelde hij dat hij op die manier al 4 stuurlui kwijt was geraakt binnen een week, en dat hij zo geen kans meer zag om de schepen met Nederlanders te bemannen.
Daar zit natuurlijk wel wat in.

Groeten,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Jos Komen (R.I.P)

crew

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik krijg regelmatig dit soort mailtjes, verwijder ze meteen, maar ze gaan ook naar alle scheepvaartmaatschappijen.
All the best
Jos

From: ESPERANS LTD Crewing agency
To: j.komen2
Sent: Thursday, July 01, 2004 6:52 PM
Subject: CO-OPERATION


01.07.04
FROM: ESPERANS LTD
ATTN: CREWING DEPARTMENT
SUBJECT: COOPERATION

Dear Sirs!
With the authority of our Licence # 149273, series AA, issued on 03.02.2003, which gives
to our Company the right for manning operations abroad and with the intention to extend
our influence on the marine labour market we are making to Your good Company the
proposition of cooperation!
Our Company is ready to represent Your interests as a crew manning agency in Ukraine.
We provide the wide range of services connected with the manning of crewmembers for
the ships of both the Ukrainian and foreign shipowners in accordance with STCW 78/95.
During the period of its activity our Company has created a large data base which is able
to meet the demands of any shipowner. It contains the information about qualified Ukrainian
seafarers of any rank and specialization, their wages scale, age, previous sea experience,
competence and the other details needed for the employment.
Our Company may guarantee the high professional level of work with our candidates:
- the selection and testing of the seamen (knowledge of English language,professional level
of the candidate,his previous sea service);
- the examination of all necessary documents and verification of their legitimacy;
- the preparation of the papers for seafarer's transportation;
- opening of entrance visas for any country in the world in accordance with the instructions of
embassy which are signed by our agent in Kiev.
Company "Esperans LTD" has good recommendations and the solid reputation in the field of
maritime operations. We would be glad to answer any of Your questions and to consider Your
counter propositions of cooperation.
With respect and wishes of prosperity
to Your good Company
Averin Oleg - Director
"ESPERANS LTD"
jurrie

Bericht door jurrie »

hi eric

ik ben het op veel punten wel met je eens. heb tot mijn pensioen er ook prima gevaren vooral wat betreft de familiare sfeer met de meeste mensen van de wal organisatie. doet natuurlijk niets af aan het feit dat op bijna iedere boot van hun een ukrainse stag zit en geen nederlanders. het plan was om ukrainse maroffen te gaan creeren,maar dat lukt nog niet zo erg. maar piet heeft de zeevaartschool aldaar wel plat gelopen om dat voor elkaar te krijgen. die cadetten doen theoretisch ook een soort marof opleiding,maar de meesten hebben ook geen zin om om marof te spelen nadien. dus de geschiedenis herhaalt zich weer eens. het zal er toch wel op uit draaien dat alles weer gescheiden wordt in de opleidingen, wat naar mijn idee ook beter is.

gr jurrie
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Oekraïne

Bericht door Eric »

Tja, ik weet nog wel dat mijn cursisten die SWK deden geen stageplaats kregen, omdat ome Piet zei dat ze reeds ruim voorzien waren in stagiaires.
Op een opendag zat er één of andere juffer die volgens mij net bij de UPC ontslagen was wegens klantonvriendelijkheid, want ze wilde er niet op in gaan, en bleef maar met gebakkenluchtpraatjes strooien.
Later kwam Piet er ook bij, en die wilde er ook niet veel over kwijt.
Hij zei alleen dat ze liever Maroffs hadden dan SWK'ers.
Op de SWK weekend opleiding zitten alleen maar volwassenen, waarvan het merendeel na een carierre als matroos oid als officier willen gaan varen. De theorie is natuurlijk lichter als die van Maroff, maar ruim voldoende voor b.v. die 3000 tonners. Maar ze nemen wel meer praktijk ervaring mee als een scholier die b.v. HBO heeft gedaan.

Ook zei hij dat je niks aan die SWK'ers had, omdat veel na hun stage verder gingen leren voor Maroff.
Ook gelul natuurlijk, want als je het tijdens je stage naar je zin hebt, kom je als Maroff ook wel weer terug.
Ik ben na mijn rangen ook weer naar W&B terug gegaan.
Ik vindt dat hij op het verkeerde paard gokt, je kunt beter investeren in jongeren die in NL op school zitten, als met die Russen.
Dat bedoel ik dus ook met "os ben zuunig"
Maar wel verkeerde zuinigheid.
Ik meen dat er in het verleden genoeg geschreven is over de kundigheid van onze Russische collega's, en W&B kennende komen de goede Russen daar niet. Met de Flipjes was dat ook zo, je kreeg vaak genoeg matrozen die nog nooit hadden gevaren, terwijl bij GenChart b.v. matrozen voeren die écht niet minder waren als een Europese matroos.
Ander prijskaartje, dat wel.....

Groeten,

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Wie weet, gaan ons Nederlanders op den duur ook wel ergens in het buitenland varen als je daar beter betaald krijgt, neem een voorbeeld aan Maersk hier varen ook wat Nederlanders op die containerschuiten.

Zit toch liever aanboord met mensen die een beetje uit dezelfde wereld komen dan van die lui uit Oostblok/Afrikaanse landen waar ze gewend zijn om maar één keer in de week te douchen gatverdamme zeg.

Vernam laatst dat ze bij Nedlloyd ook lekker aan de haal gaan met die lui uit Ukraine :lol:


Plaats reactie