Nieuw geregistreerd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Luuk :-D :-D :-D Welkom aan boord! Neem de kolenschep en stook mee :shock: :roll: :-D :-D

Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

van Ommeren

Bericht door Rob van Leeuwen »

Mooi dat je je hebt aangemeld en welkom.
Bij de naam van ommeren gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.
Ik ben al jaren bezig alle "Drecht" schepen te volgen van bouw tot sloop met alle te verkrijgen foto's.
Heb jij op een "drecht" gevaren en zo ja welke en heb je daar foto's van?
Rob.
Luuk Lemmers

Van Ommeren

Bericht door Luuk Lemmers »

Hallo Rob,

Ja ik heb ook op "drechten" gevaren; 6 x Wieldrecht, 1 x Waardrecht, 1 x Woensdrecht , 1 x Moordrecht. ( en 4 x Dock Express 20)
Van de Drechtschepen heb ik wel foto's,maar in een boek.

Voor dat ik bij Van Ommeren kwam heb ik ook nog twee en een half jaar gevaren, Eerst op een vissersboot (H.D 195, hiermee zijn wij 26 maart 1981 gezonken) en toen een jaar op een coaster.

Groeten , Luuk.
Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

drecht schepen

Bericht door Rob van Leeuwen »

Te scannen die foto's ? En gevaren met Ron Bebelaar en of Nico Hoogteyling?
Rob.?
arjen1

Bericht door arjen1 »

nu luuk hier sta je dan met arie de ruiter helaas overleden en stefan gold

Afbeelding

grt arjen
Luuk Lemmers

van ommeren

Bericht door Luuk Lemmers »

Hoi Arjen,

Wel leuk die foto, ik wist niet dat die genomen was ,daarom kijk ik denk ik niet.
Ik wist ook niet dat Arie de Ruiter dood is, weet je mischien hoe dat gebeurd is, door ziekte of ongeluk? :cry: :cry:

Een paar jaar geleden toen ik als chauffeur in de haven van Den helder bij de Smit Lloyd 57 moest laden, hoorde ik dat Piet de Jong dood was, door een ongeluk in een sluis in Liverpool. Dat kwam door een weggegleden trap ofzo,waar hij onder kwam. :cry:
Piet was de een die in Costa Rica woonde, waar ik toen met Richard stroet nog 2 x geweest ben.

Groeten van Luuk.[/b]
P.M. Noppeney
Berichten: 251
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:00
Locatie: Den Helder

Bericht door P.M. Noppeney »

Hallo Luuk.
Wel kom op kombuispraat. Weer en plaatsgenoot in de gelederen. Kan ook eigenlijk niet anders met zoveel (ex) zevarenden in Den Helder.
Verbaas mij erover dat er niet meer op deze site te vinden zijn.
Groeten Peter Noppeney ( Poon )
Kennis is macht, karakter is meer.
Luuk Lemmers

Bericht door Luuk Lemmers »

Nee ,er zijn er zeker niet zoveel uit Den helder op Kombuispraat ,maar wie weet, komen ze in de toekomst nog.
Ik vind het wel bijzonder, ik ben 17 jaar geleden gestopt, maar nu kom ik hier oud collega's tegen .

Op mijn huidige werk werk ik ook soms ook regelmatig op schepen, maar nu om de restanten van van de bulklading (erts van Corus) met een graafkraan naar het midden van het ruim te trekken, zodat de havenkraan het eruit kan halen. Het is altijd leuk om rond te kijken aan boord.

Groeten vanLuuk.
Willem v/d Harst jr

Bericht door Willem v/d Harst jr »

Hoi Luuk,

Ik ken me je nog goed voor de geest halen, hebben samen op de Wieldrecht gevaren, op gestapt in 1982 in Santos en bijna 6 maanden later in Yosu naar huis.
hadden als bootsman Fred Kramer en als gezel zatten Joop vd pluim en Albert van Zanten aanboord die maakte ook hun eerste reis bij van Ommeren, later kwam Piet van de Toorn aanboord, was in Venetie, daar kwam ook de 3de stuurvrouw aanboord, naam ben ik vergeten,

doei Willem
Luuk Lemmers

Van ommeren

Bericht door Luuk Lemmers »

Hoi Willem,

Ja,dat was toen ook mij eerste reis bij Van ommeren. Ik weet nog goed dat ik net aan boord was en we moesten verhalen daar in Santos , toen viel/sprong ik van de gangway af de haven in. (ik dacht dat ik op de kade sprong) in donker.
Die reis waren ook Max Langewis,Rob Ritter,Albert van Zanten,Willem Buitenhuis etc. aan boord, en Kaptein van Wering.
De meeste namen ben ik nog niet vergeten.
Jij vaar nog steeds zag ik, dus je bent dan al 25 jaar zeeman.

Gr. van Luuk.


Plaats reactie